27 Aralık 2017 Çarşamba

Kornerleri 2 Kişiyle Kullanmak


Geçtiğimizde günlerde Twitter'da Fenerbahçe'nin kornerleri 2 kişi kullanması ile ilgili şöyle bir tweet zinciri yazılmıştı. Fenerbahçe'nin neden böyle bir sistemi tercih ettiğini, avantajlarını ya da dezavantajlarını yazan tweette eksik ve yanlış şeyler olduğunu düşünüyorum. 

Öncelikle Fenerbahçe'nin ligde ilk yarı attığı gol sayısı 6. Tek tek tüm golleri izledim ve bu tweet zincirinde yazan gibi 7 gol göremedim. Belki de ben gözden kaçırdım. Ben 6 gol üzerinden değerlendireceğim.

Fenerbahçe kornerlerden 6 gol atarken bu 6 golün 4 tanesinde korner kullanmaya sadece tek kişi gitmişti. 10.hafta Kayserispor maçında Nesutadter 2-1 yapan golü atarken, 12.hafta Sivasspor maçında Soldado 2-1 yapan golü atarken, 16.hafta ve 17.hafta Mehmet Topal golleri atarken korner kullanmaya sadece tek kişi gitti. 4.hafta Başakşehir maçında Clichy'nin kendi kalesine golünde ve 14.hafta Kasımpaşa maçında Neustadter golü atarken korneri kullanmaya 2 kişi gitmişti. Ve üstelik bu maçları izlerseniz 2.adamlar öyle bu fotoğrafta görüldüğü gibi kullanmaya hazır durumda değillerdi. Hatta Clichy'nin golü bile tek kişi sayılabilir.

Yani 6 korner golünden 4 tanesinin tek adam gittiği zaman olduğunu görüyoruz. 2 tanesinde çift adam gitmesi işe yaramış.

Yani buradan çıkan sonuca göre ya da o tweet zincirinde yazanlara göre Fenerbahçe'nin kornerlere 2 kişi göndermesi aslında pek katkı alabildiğimiz bir şey değil. Ortada veriler var, ortada görüntüler var. Aykut Kocaman 2.yarı bu taktiğe devam edecek mi bilinmez ama daha net katkı alabileceğimiz farklı sistemler denerse Fenerbahçe'yi şampiyonluk yolunda avantajlı duruma getirebilir. Bana göre kornerlere 2 kişi göndermek o avantajlardan biri değil.

edit : Alanyaspor maçında da kornerden başlayan atak golle sonuçlanmış. Onu da buraya ekleyebiliriz.

Hiç yorum yok: