20 Aralık 2017 Çarşamba

2018 Kitap Okuma Listesi





2017 hayatımda en çok kitap okuduğum yıldı ve bunu 2018'de de geliştirerek devam etmek istiyorum. Instagram'da dolaşırken bir arkadaşımın #bizimbuyukchallengeimiz diye bir fotoğraf paylaştığını gördüm. Sonra biraz nedir, ne değildir diye bakınca 35 maddelik bir listeye ister 35 tane, ister 5 tane kitap yazıyorsun ve 2018 yılında okuyorsun. Tabii böyle bir şey görünce az madde yazmak istemedim. Ben özellikle evdeki kitapları değerlendirerek 35 maddelik bir kitap okuma listesi hazırladım. Özellikle 2 senedir bir çok kitap okuyan biri olarak bu tarz bir liste işine girmek beni hem daha çok teşvik edecek, hem de hedefe ulaşmamı sağlayacak. Ayrıca liste hazırlama süreci bile keyif veriyor. Yazarları araştırıyorsun, kitaplarına bakıyorsun, buraya yazmayıp da kenara not aldıkların oluyor, hayat hikayelerine bakıyorsun. Burada yer alan 35 maddenin bazıları gerçekten çok zor, hayatımda okumadığım kategoriler. Listeye en çok kitabını koyduğum isim 4 kitapla Sabahattin Ali oldu. Ondan sonra 2 kitap ile Ahmet Ümit, 2 kitap ile Stefan Zweig, 2 kitap le Yaşar Kemal gibi yazarlar geliyor. Mustafa Kemal Atatürk, Zülfü Livaneli, Dostoyevski, Halide Edip Adıvar, Tezer Özlü, Alice Munro, John Steinbeck, Gonçarov, Gabriel Garcia Marquez, Murathan Mungan, Simon Kuper, Halid Ziya Uşaklıgil, Orhan Pamuk, Ahmet Hamdi Tanpınar, Franz Kafka, Art Spigelman, Khaled Hosseini, Orhan Kemal, Necdet Özkazancı, Ursula K.Le Guin, J.R.R.Tolken, Reşat Nuri Güntekin, Mike Carson, Christy Brown ve İlber Ortaylı kitabını okuyacağım diğer isimler. Mesela 23.maddede yer alan ''kapağı nedeniyle satın aldığınız bir kitap'' maddesinde çok zorlandım çünkü öyle bir kitap almadım. Gittim D&R'a ve gördüğüm ilk kitaplardan birini alıp o maddeye koydum. Çevirmenini sevdiğiniz kitap ise en gerçekci hedefim çünkü kitabın çevirmeni arkadaşım Recep Özerin. Ben bu 35 maddelik listeyi Mayıs ayına kadar bitiririm ve Kocaeli'de her sene düzenlenen kitap fuarında gelecek senenin kitaplarını seçmeye başlarım. Sizler de böyle bir liste yapmak istiyorsanız Instagram sayfasına girebilirsiniz. Dileyene ben de boş şablonu gönderebilirim. İyi okumalar. Fotoğrafa tıklayarak büyük halini görebilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

"Mesela 23.maddede yer alan ''kapağı nedeniyle satın aldığınız bir kitap'' maddesinde çok zorlandım çünkü öyle bir kitap almadım"

benim için listenin yarısı neredeyse böyle, biraz zor bir liste o yüzden