31 Aralık 2017 Pazar

Bacheha-Ye aseman


İspanyol sinemasından sonra İran sinemasından bir kaç film listesi yaptım. İlk izlediğim film Bacheda-Ye aseman ya da Children of Heaven yani Cennetin Çocukları oldu. Film hakkımda yorumumu twitter hesabımdan yaptım. Daha önce izlemem gerektiğini ve film anında bunu yazmak için izlemeyi durdurduğumu belirten tweet attım. Film bir ailenin ve özellikle 2 kardeşin yoklukta neler başardığını bizlere muazzam bir şekilde anlatıyor. Hayatın zorlukları ve ailesinin maddi yetersizlikleri nedeniyle bir çok sıkıntı yaşayan ancak bunu sadece kendi aralarında çözen iki kardeşin nefis hikayesi. 

Bir odada yaşayan aile, yerde yapılan dersler, koşarak gidilen okul, hayatın tüm sıkıntılarını sadece kardeş ile çözme ve hayat mücadelesi esnasında kazandığı yetenek ile başardıkları. 

Daha fazla bir şeyler yazmak da istemiyorum spoiler olacak diye.

Filmin bazı sahnelerinde kendi çocukluğumu da gördüm.

Bir çift ayakkabıyla daha hüzünlü film çekilemezdi.

İran sinemasının Jodaeiye Nader az Simin ile beraber gelmiş geçmiş en iyi iki filminden biri olarak gösterilen Cennetin Çocukları'nın oscar adaylığı dahil, bir çok adaylığı ve ödülü de bulunuyor.

Yönetmen Majid Majidi, oyuncular Amir Farrokh Hashemien, Bahere Seddiqi ve Mohammad Amir Naji. Ali ve Zehra'nın kariyerlerinde tek filmleri.

Mutlaka izleyin diyeceğim filmlerden biri.

Hiç yorum yok: