23 Ocak 2018 Salı

Tiyatro: Keşanlı Ali Destanı

2018 hayatımda en çok tiyatro oyununa gittiğim yıl oldu. Özellikle ilk gittiğim oyundan sonra seçtiğim oyunlar benim tiyatroya olan ilgimi daha da arttırdı. İlk oyun o kadar iyi değildi ama sonra gittiğim 2 oyun harikaydı. Büyük keyif aldım.

Cumartesi saat 15:00'de Keşanlı Ali Destanı oyununa gittim. Oyun Haldun Taner'in efsane olmuş eseri. Sineklidağ sakinlerinin ve Ali'nin hikayesini anlatıyor. Çamur İhsan, Ali ve Zilha başrol oyuncuları. Çamur İhsan Zilha'nın dayısı, Zilha Ali'nin aşık olduğu kız. Bir gün Zilha'nın amcası öldürülür ve suçu Ali'nin üstünde kalır. Hapise girip çıkan Ali bu işin kendisine ün, şan ve şöhret getirdiğini görünce hayatını buna göre yaşamaya başlar. Ancak bir süre sonra yine de aşkından dolayı Zilha'ya açılır.

Oyun 2 perde olarak oynanıyor. Toplam süresi 2 saat 15 dakika.

Özellikle şimdi adını bile hatırlayamadığım bir oyuncu vardı ki bana göre en iyi performansı o sergiledi. Ali rolünü oynayan aşağı koyduğum fotoğrafta oturan kişi. Benim oyunculuğunu beğendiğim kişi ise onun tam arkasında ayakta duran kişi. Ali rolündeki oyuncu da gayet iyiydi.

Oyunun seyirci ile bir arada ilerlemesi güzel. Bazı sahneler bizden de destek aldı. Yalnız herkes oyuna konsantre olduğu için bir sahnede oyuncular bize bakıp bir şey söyleyince kimseden hareket olmadı. Bir oylama sahnesinde kabul edenler dedi, baktı ses yok, ışıkları açtırdı, tekrar tekrar söyledi, o zaman elleri kaldırdık. Keyifli bir sekans yaşadık.

Müzikal oyunlar keyifli oluyor. Bu oyunda da onu gördük. Zaten ana şarkıyı bilenler vardır. Bilmeyenler buradan dinleyebilir.

2012'de İstanbul'dan gelen oyunla beraber Keşanlı Ali Destanı'nı izlemiştim. O kadro Türk tiyatrosunun usta isimleriyle oynanmıştı. Dekoru da, oyunculukları da daha iyiydi. Ancak bu da çok iyiydi.

Özellikle Kocaeli'den bu yazıyı okuyacaklara hatırlatma. Keşanlı Ali Destanı 1 Şubat 20:00, 2 Şubat 20:00, 3 Şubat 15:00 ve 20:00 saatlerinde Süleyman Demirel Kültür Merkezi'nde sahnelenecek. Bilet fiyatları 8 ve 5 TL. Biletler buradan.

Her geçen gün daha da hakim oluyorum, daha da seviyorum. Tiyatrolara gitmeye devam edeceğim.

Hiç yorum yok: