11 Ocak 2018 Perşembe

Akılla Bir Konuşmam Oldu


Fazıl Say'ın ''İlk Şarkılar'' albümü gerçekten son zamanlarda dinlediğim en iyi albüm. Albümün en iyi 2.şarkısı da ''Akılla bir konuşmam oldu'' şarkısı. Sözlerinin Ömer Hayyam'a ait olduğu bu nefis eseri seslendiren yine Serenad Bağcan. Serenad Bağcan'ın teyzesi bir efsane Selda Bağcan. İnsan İnsan bilindik eser bu biraz daha az bilinen bir eser. İkisi de mükemmel. 

Akılla Bir Konuşmam Oldu

Akılla bir konuşmam oldu dün gece;
Sana soracaklarım var, dedim; 
Bana yol göstermelisin.
Sen ki her bilginin temelisin,
Yaşamaktan bezdim, ne yapsam?
Bir düş, dedi; birkaç görüntü.
Birkaç yıl daha katlan, dedi.
Nedir; dedim bu yaşamak?
Kurt, köpek, çakal makal, dedi. 
Evi barkı olmak nedir? Dedim;
Biraz keyfetmek için
Bu zorbalar ne biçim adamlara dedim;
Yıllar yılı dert çekmek, dedi. Ne zaman akıllanacak? Ne dersin bu adamlara, dedim; Yüreksizler, kafasızlar, soysuzlar, dedi. Benim bu deli gönlüm, dedim; Hoşbeş etmiş derim, dedi. Biraz daha kulağı burkulunca, dedi. Hayyam'ın bu sözlerine ne dersin, dedim: Dizmiş alt alta sözleri, Hoşbeş etmiş derim, dedi.

(Ek bölüm, Hayyam rubaisi)
Ben olmayınca bu güller, bu serviler yok. Kızıl dudaklar, mis kokulu şaraplar yok. Sabahlar, akşamlar, sevinçler tasalar yok. Ben düşündükçe var dünya, ben yok o da yok.

Hiç yorum yok: