16 Haziran 2016 Perşembe

Euro 2016 Notları # 6

















6.günün ilk maçı Rusya ile Slovakya arasında arasında oynandı. Mücadele boyunca topa hakim gibi gözüken Rusya'ya karşı Hamsik'in neden yıldız olduğunu kanıtlayan oyunu geldi. Bir şahane asist ve bir şahane golle beraber maçı tek başına Slovakya'ya getirdi. Karşılaşmanın sonlarında gelen Rusya golü sadece skoru belirledi.

Çok daha fazla pas yapan, çok daha fazla topla oynayan, çok daha fazla şut atan Rusya'ya karşı yıldız ismiyle maçı alan bir Slovakya izledik. Hamsik'in nefis pasında Weiss'in golü geldi. Ardından Hamsik'in turnuvanın şu ana kadar atılmış en güzel golü geldi.Glushakov'un güzel kafa golü sadece skoru belirledi.

Rusya benim izlediğim takımlar arasında en kötüsüydü. 2.maçtan sonra da fikrim değişmedi. Bal yapmayan arılar.

Hamsik = Yıldız. Fantasy takımımda da vardı. 10 puan getirdi. Evlat.
















Romanya-İsviçre. Yine hakedilmemiş bir skorun alındığı maç. İsviçre alması gereken maçta 1 puanı zor kurtardı diyebiliriz. Baştan sona daha iyi oynayan takımdı. Seferovic ilk maç olduğu gibi yine saç baş yoldurdu, İsviçre bir yere kadar etkili gelip o son hareketi bir türlü yapamamanın cezasını çekti. Stancu'nun penaltı golüyle öne geçen Romanya iyi dayandı bir süre ancak Mehmedi net vuruşla maçı 1-1'e getirdi. Kalan dakikalar herhangi bir aksiyon yaşanmadı ve maç 1-1 sona erdi.

İsviçre çok beceriksiz takım. İlk maç çok daha net galibiyet almaları gerekirken 10 kişilik Arnavutluk'u 1-0 geçtiler, bu maçta da 1 puanı zor kurtardılar. Potansiyeli çok daha fazlasını yapmayı hakediyor.

Seferovic ile ilgili ilk golü atarsa açılır diye düşünüyorum artık. İlk golün stresine girdi. Yoksa bu kadar gol kaçırmasını mantıklı izahı olamaz.

Stancu, 2 maç, 2 penaltı golü. Turnuvanın gol kralı.













Fransa-Arnavutluk. İlk maçlardan sonra herhalde herkesin Fransa'nın kesin rahat kazanır dediği maçtı. Fransa kötü ilk maçtan sonra bu kez ayağa kalkar ve iyi futbolla beraber galibiyet alır diyorduk ancak öyle olmadı. Arnavutluk iyi direndi, Fransa kötü oynadı, bir türlü istediği golü atamadı.

Maç boyunca pozisyona girdiler ancak kalesinde de ciddi pozisyon verdiler. Arnavutluk biraz şanslı ya da yetenekli olsa çoktan öne geçmiş olacaktı. Fransa'da maçı sonradan oyuna giren Griezmann çözdü. Güzel bir kafa golüyle 90.dk Fransa'yı öne geçirdi. Payet'in golü sadece skoru belirledi.

Bir takımda Pogba varsa ilk 11 başlar. Taktiğe uymuyor, yer bulamıyorum, istediklerimi yapmıyor diye bir şey söz konusu olamaz. Pogba tahtaya ismi ilk yazılacak oyuncu olmalı. Puan kaybı gelse Deschamps çok ağır eleştirilere maruz kalırdı.

Payet ilk maçtan sonra bu maçta da golünü attı. Transfer yapması kesinleşti. Bakalım hangi takıma gidecek?

Oliver Giroud belki bu maç gol atamadı ama ben yine beğendim. Her topta bir şekilde var, sürekli deniyor, sürekli topa gidiyor, sürekli pas istiyor. Vuruyor kaleci kurtarıyor, vuruyor direkten dönüyor. Benim çok sevdiğim golcülerden. İnsanlar çok eleştiriyor ama ben katılmıyorum.

Maçın ilk yarısı acaba kadroya çağrılmayanlar ve yedeklerden bir takım yapsam bu ilk 11'i yener miyim diye bir düşünceye girdim. Cevabım yener oldu. Gerçekten de öyle. Ribery, Nasri, Benzema, Pogba, Giezmann, Cabaye, Mandanda gibi isimlerden oluşturacağım ilk 11 bu takımı yener.

Turnuva şu ana kadar benim beklentimi karşıladı. Bazı maçlar kontrollü geçiyor evet kabul ama herkes bir şeyler yapmaya çalışıyor. Arnavutluk dediğimiz takım bile bugün Fransa karşısında gollük pozisyonlara giriyor, 90 dk direniyor, iyi çıkıyor, iyi paslaşıyor. Macaristan çıkıp Avusturya'yı yeniyor, İzlanda iyi bir savunma yapıp Portekiz'den puan alabililiyor. 24 takım olayına girilmesi bence kötü tercih değil. Daha çok maç izlemek keyif. İnsanlar geçmişten bir maçı seçip şöyle bir maç izleyemedik diye yazıyor ancak genel turnuva değerlendirecek hafızaya sahip olduklarını da düşünmüyorum. Zaten bahsettikleri turnuvalar belli başlı iyi maçlardan dolayı hafızalarında yer kaplıyor.

Euro 2016'ya henüz tek bir bahis bile yapmadım. Bahis olmadan maçları daha keyif alarak izleyebiliyorum. Bahsin bazen oyuna konsantre olamamaya yol açtığını düşünüyorum. Para hırsı insanı kör edebiliyor.

Turnuva heyecanı bugün oynanacak kritik 3 maçla devam edecek. Turnuvanın en iyi maçları bugün oynanıyor. Umarım yanıltmaz. Günün programı;

16:00 İngiltere-Galler TRT 1
19:00 Ukrayna-Kuzey İrlanda TRT Spor
22:00 Almanya-Polonya TRT 1

Hiç yorum yok: