1 Mayıs 2020 Cuma

Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back


Serinin ikinci filmi ile devam ediyorum. Sadece Darth Vader ile Luke Skywalker'ın dövüş sahnesi ve Darth Vader'ın ''Ben senin babanım'' açıklaması bile bu filme iyi demem için yeterdi aslında ama filmin en başından gelelim. Film zaten kusursuz anlarla başlıyor ve 1 saat acayip yüksek bir tempoyla gidiyor. İmparatorluk askerleri tarafından yoğun bir saldırıya uğruyorlar ancak bir şekilde bundan kurtulup kaçmayı başarıyorlar. Bu anları insan gözünü kırpmadan izliyor. Luke'un Jedi olma yolunda yürüyüşünü ve ilk adımlarını da bu bölümde gördük. Han Solo'nun dondurulması, Yoda'nın eğitim süreci ve cümleleri de bölümün detaylarından bazılarıydı.

The Revenant filminde Leanardo DiCaprio'nun at içine girip soğuktan üşüme sahnesinin çıkış noktası bu filmmiş. Böyle filmlerde böyle yeni detaylara denk geldiğim zaman mutlu oluyorum. Luke bu filmde donmamak için aynı hareketi yaptı.

Bu tarz geçmiş yıllarda çekilen filmleri izlediğim zaman hemen oyuncuların günümüzde yaşayıp yaşamadığına bakıyorum. Bir nevi film sonrası ritüelim oldu. Bu filmde prenses Leia olarak karşımıza çıkan Carrie Fisher 2016 yılında 60 yaşında vefat etmiş. Diğer oyuncuların neredeyse tamamı hayattalar. 

Luke Skywalker.

Yine oldukça keyifli bir filmi geride bıraktım. Serinin üçüncü filmi ile devam...

Hiç yorum yok: