20 Mayıs 2020 Çarşamba

Football Manager Oynama Mücadelesi


İlk olarak başlığa gelecek olursam bunun nedeni benim deliler gibi Football Manager 2020 oynama isteğim. Açıkcası bunun için mücadeleler yaptım. Ancak şu an sahibi olduğum bilgisayar izin vermedi. Hatta oyunu satın aldım. Şu an öyle duruyor. Bu yüzden de bilgisayarı değiştireceğim. Değiştireceğim derken biraz güçlendirip Football Manager 2020'yi oynamak istiyorum. Bayramdan sonra bunun için adımlar atacağım.

Fm 2020 oynama isteğim varken ''Madem ben oynamıyorum oynayanları izleyeyim'' düşüncesine kapıldım. Özellikle Erman Yaşar'ın 16 programı ve Boğaç Soydemir'in 18 programı ile beraber oldukça keyifli programları izledim. Erman Yaşar sezon finali yaptı ancak Boğaç Soydemir oynamaya devam ediyor. YouTube kanalından izleyebilirsiniz. Tabii özellikle Fm 2020'nin taktik sayfasını gördükten sonra iyice oynama isteğim arttı ve sahibi olduğum antika bilgisayara FM oyunları yüklemeye çalıştım ancak hepsi başarısız oldu. Hatta bir kere tam oyun açılacak gibi oldu ama pc'den dumanlar yükselmeye başladı, hemen kapadım. Ancak bu mücadelem sonunda eski dost oyun imdada yetişti. Fm 2012.

Fm 2012 bu günlerde beni kurtaran oyun oldu. İşsiz başladığım kariyerler oldu. Güngörenspor'u üst lige çıkarmaya çalıştım, play-off oynattım, kaybedince kovuldum, Pendikspor'a geçtim, play-off'u kaybedince kovuldum. Bu kadar kolay kovulduğum yerlerde bir ara Barcelona'yı alıp biraz eğlenmek, zaman geçirmek istedim.

Xavi, Iniesta, Messi, Puyol gibi isimleri yönetmek, keyifli futboluna 2D üzerinden bile şahit olmak, efsane goller görmek, Messi'ye direktif vermek, özel görüşme yapmak beni motive ediyordu. İlk sezona başladım.


İlk sezon öncesi çok transfer yapmadım. Sadece fotoğrafta gördüğünüz 3 transferi yapıp mevcut oyuncularla oynamak istedim. Sezona şahane başladım, lider götürdüm. 35.hafta Real Madrid'i evimde yensem şampiyon oluyordum, kaybettim. Şampiyonlar Ligi çeyrek finalinde Manchester United maçlarını sürklase ettim, 2 maçı da kaybettim, elendim. İspanya Kral Kupası'nda yenilmeden Athletic Bilbao'ya elendim. Ve sezonu rezalet şekilde kapadım. Daha motive olmuş şekilde sezona başlayacaktım. Tabii kovulmazsam. Sezonu açar açmaz başkanın 4 yıllık sözleşme önerisiyle beraber motive olup oyuna devam etme kararı aldım.


2.sezona başlarken 163 milyon euro harcadım. Özellikle sevdiğim oyuncu olduğu için Neymar yılın transferiydi.Tabii bunun yanında belli oyuncuları da gönderme kararı aldım ve gönderdim. Ligde yine şahane maçlar oynadım. Şahane goller attım. Ancak gidip özellikle evimde saçma puan kayıpları yaşadım. Yine de her şeye rağmen son 4 haftaya lider girdim. Son 4 hafta sadece 1 galibiyet aldım. Takım birden çöktü. Bu kadar kusursuz işler yapan takımın birden bu hale gelmesi nasıl açıklanır acaba? Şampiyonlar Ligi'nde ise yine Manchester United'a çeyrek finalde elendim. Rezalet bir futbol oynadığım ilk maçı 4-0 kaybettim. Evimde sürklase ettim. 5 gol attım. Ancak yediğim 2 gol turnuvaya veda anlamı taşıyordu. Kral Kupası finalinde ise ligi kaybetmenin moral bozukluğunun üstüne Real Madrid'e kaybederek sezona rezalet bir damga vurdum.

İşte böyle geçen 2 rezalet sezonun ardından iyice hırs yaptım ve oynamaya devam ettim. Zaten ben başarılı olsaydım buraya kadar gelmezdim. Ben bu ligi kazanmadan bırakmayacağım. 


3.sezona başlarken yine sevdiğim oyuncuyu transfer ettim. Kulüp enteresan. Bu kadar başarısızlık var her sene 100 milyon euro bütçe veriyorlar. Gittim 50 milyon euro'yu verdim ve Agüero'yu getirdim. Aynı zamanda sol bek olarak da Jose Angel'i aldım. İkisini de ilk 11'e monte ettim. Sezona yine rezalet başladım. İspanya Süper Kupası'nda Real Madrid'e 2 maçta kupayı verdim. Ligde ise 3 maç geride kaldı. En üstte fotoğrafta gördüğünüz son maçımdı. Sonra gelip buraya yazmak istedim. 3 maç sonunda 15 gol atıp, gol yemedim ve lider durumdayım. Bakalım sonu nereye gidecek?

Xavi'nin olağanüstü asistleri ve golleri, duran topları, Messi'nin sürekli uzun süreli sakatlıkları, takımda sürekli basit hatalarla yenilen duran top golleri, oynamayan oyuncuların sürekli mutsuz olması, sürklase ettiğimiz, 30 şut attığımız maçları saçma gollerle kaybettiğimiz sezonları yaşamaya devam ediyorum. Bu kariyer nerede biter bilmiyorum ama şu an oynamaktan büyük keyif alıyorum. Kovulana kadar devam edeceğim. Arada gelip buraya yazarım. Hatıra olarak kalsın.

2 sezon sonunda İspanya Süper Kupası, Avrupa Süper Kupası, Dünya Kulüpler Şampiyonası kazandığım 3 kupa. 

Hiç yorum yok: