5 Nisan 2013 Cuma

Heykeli Dikilen Başkan ; Süleyman Seba


19 Mart 2013 günü bir iş görüşmesi için İstanbul'a gitmiştim. İstanbul'a çok gidip geliyoruz ama gittiğimiz yer belli. Kadıköy ve çevresi. Tabii Kadıköy ve çevresini de biliyoruz diyemem, Yoğurtçu parkı, Nazlı ve stat üçgeninde geçen seneler. Neyse 19 Mart gününe dönecek olursak o gün vapurla Beşiktaş'a inip, oradan da yürüyerek Taksim'e geçme planlarım vardı. Öyle de yaptım. Ama ne yol biliyorum ne başka bir şey, daha önce rastgele gitmişliğim vardır. Bu sefer de öyle oldu, Kazan'ın önünden Stadyum tarafına giderken adını bile bilmediğim bir yokuştan yukarı çıktım, ve devam ederken hayatımda ilk kez ''Şairler Parkı''nı gördüm. Beşiktaşlı arkadaşların uzun uzun anlattığı, tezahuratların yazıldığı, deplasman önceleri sabahlanan, pankartların boyandığı park. Ve orada dimdik asaleti ile duran, Türkiye'de hakkı yaşarken verilen Süleyman Seba'nın heykeli vardı. Hemen fotoğrafını çektim, biraz baktım ve sonra yoluma devam ettim.

Yanlışlıkla girdiğim yolda karşıma çıkan bu heykeli görmek mutluluk verdi. Bugün Süleyman Seba'nın doğum günü, Allah uzun ömür versin, bugün 87.yaşına giriyor. Beşiktaşlı arkadaşların ''Efsane'' olarak adlandırdığı Süleyman Seba sadece onların değil, Türkiye'nin ''Efsane'' başkanıdır. 

İyi ki doğmuş.

Hiç yorum yok: