14 Mart 2011 Pazartesi

Bloguma Dokunma Pankartının Hikayesi ve Fotoğrafları


Blogspot'a gelen yasağı bilmeyen yoktur. Saçma bir mantık ile blogspot'a erişim engellendi. Milyonlarca insan mağdur oldu. İnternet ortamında bu yasak çıktıktan sonra bir çok yazı yazıldı, bir çok fotoğraf paylaşıldı ancak hiç kimse gerçek hayatta bir şey yapmadı. 

Biz Fenerbahçeli bloggerlar olarak bir pankart yapma girişimine başladık. Konuyu açtım, banka hesap bilgilerini verdim ve insanlar maddi destek yaptı. Toplam 61 Tl para topladık. Ahmet Sarıer, Alpay Köse, Ayşegül Sertkol, Emre Kayrancı, Murat Sarıgül, Tuncay Yavuz, Semih Tali ve Koray Caner . Burada isimi yazılı olanlara verdikleri destek için çok teşekkür ediyorum.

Pankart için 2.20'ye 5 metre bezimizi, fırçalarımızı, bezimizi, boyamızı, tinerimizi aldık. Toplam 41 Tl'ye maloldu. Ve artık boyma vaktiydi.

Cumartesi günü tek başıma başlıyordum işlemlere. Gazeteleri yere ser, sonra üstüne bezi sermeye çalış, bezin yarattığı rüzgarla alta serdiğim gazeteler uçsun, tekrar tek tek diz ve en sonunda bezi yaymış ol. Bezi yaydıktan sonra önce çizmeye başladım. Önce kurşun kalemle çizip, daha sonra boyayacaktım ancak böyle bu işin çok uzun olacağını düşündüm. Direk fırçayı boyaya daldırdım ve başladım boyamaya. Bir hata yapsam pankart çöpe gidecekti. Allahtan bir hata yapmadım ve 1 saat içinde pankartı bitirdim. Ufak rötuşlardan sonra pankart hazırdı. Kurumayı bekliyordu.

Saat 15:00'da başladığım pankart yapım işlemi saat 19:00'da sona erdi.

Pazar günü ise elimde pankartım stadın yolunu tuttum. Fenerium'dan bir poşet alarak pankartı içine koydum. Herkesin bildiği gibi Kadıköy'de pankart asmak isteyenler pankartları bir gün önce götürmek zorundalar. Emniyet fotoğraf alıyor çünkü. O yüzden ben stada girerken herhangi bir aramaya yakalanmamam lazımdı. Türk Telekom tribününe girerken ilk güvenlikten geçtim. Daha sonra bileti okuttuktan sonra diğer güvenliklere sıra gelmişti. Orada aranmadan hemen aradan kaynadım ve geçtim. Ve pankart stattaydı.

Türk Telekom tribünü F blok'un orada pankartı açtık. Bu arada basından bir çok insan fotoğrafını çekiyordu. İstiklal Marşı sırasında komple kaldırdık. Ve daha sonra İstiklal Marşı'nın bitmesiyle beraber pankart da görevini tamamlamış oldu.

Pankartı yaparken oluşan yorgunluk, hazırlık çerçevesinde oluşan belirsizlikler yerini mutluluğa bıraktı. Bloguma Dokunma ! diyerek bu olaya ufacık da olsa katkımız olduysa ne mutlu bize ... 

Fenerbahçeli bloggerlar olarak yaptığımız pankart tüm blogu olanların sesi olmuştur. Pankartlarımız devam edecek ...



Hiç yorum yok: