30 Mart 2011 Çarşamba

Blog ... Yasaklar ... Blog ... Yasaklar ...


Bloga yazı yazmıyorum, bloga yazı yazamıyorum, bloga girmiyorum, bloga giremiyorum, bloga bakmıyorum, zaten bakamıyorum, yasak yüzünden giremiyorum, dns değiştiriyorum ve hemen giriyorum, 1 gün sorunsuz girdikten sonra 2.gün yine giremiyorum. Bu böyle devam ediyor. Nereye kadar devam edecek bilmiyorum.

Yasaklara alışan bir toplum olduk herhalde. Bir site yasaklanıyor. İlk 3 gün sadece internet ortamında #youtubeadokunma , #fizyedokunma ve son olarak #blogumadokunma diyoruz ancak 4.gün herkes uğraşları bırakıyor. Herkes birbirine dns sormaya başlıyor. Yani yasaklara ayak uyduruyor. Her türlü kampanya bitiyor, her türlü destek bitiyor, her türlü protesto bitiyor.

Yaklaşık 1 aydır bloglara giremiyoruz ancak ilk gün bununla ilgili 100 haber görüyorsam bugün 1-2 haber zor görüyorum. İnsanlar bir ara blog vardı demiyorlar, insanlar ne zaman açılacak demiyorlar, neden hala açılmadı demiyorlar, neden yetkililer bu kadar yavaş davranıyorlar demiyorlar ... Bunun gibi onalarca ... demiyorlar ile biten cümle kurabilirim.

Bir süre daha bu yasakların süreceğini düşünüyorum. Bir süre daha bloga girememeye de devam edeceğim. Ancak toplum olarak yasaklar ile sadece bir süre değil yasaklar kalkana kadar mücadele etmeliyiz .... Neyse ya da boşver kim uğraşacak. Yok mu sorunsuz çalışan dns beyler ...

Hiç yorum yok: