7 Kasım 2017 Salı

Kor


Zeki Demirkubuz filmlerini seviyorum ve izlemekten keyif alıyorum. Yine bu filmiyle Türkiye'de bir çok kez yaşanmış, yaşanabilecek bir konuyu işlemiş. Zeki Demirkubuz'un son filmi olan Kor bir kadının yaşadıklarını anlatıyor. Kadın evde giysi dikerek geçimini sağlamıştır. Bir oğlu vardır. Kocası işsizlik sebebiyle kaçak işçi olarak Romanya'ya gidip orada tutuklanır. Emine hasta oğluyla kalmışken eski patronu Ziya çocuğu ameliyat ettirir, yardım eder. Ancak Ziya'nın bunu yapmasının sebebi daha sonra belli olur.

Kor çok iyi film değil belki ama iyi film. Açıkcası diyalogsuz sahneler, uzun odaklanmalar, konuşmasız sahneler var evet ama bunlar bile filme çekiyor seni. Tepkiler daha samimi geliyor. Bunun sinema dilinde bir adı var mı bilmiyorum ama ben daha çok kendime yakın buluyorum bu tarz filmleri. Mesela sokağa çıktığım zaman Emine de Ziya da Cemal de karşıma çıkacakmış gibi hissediyorum. Bu yüzden beğeniyorum bu filmleri.

Aslıhan Gürbüz, Taner Birsel, Caner Cindoruk gibi isimlerin başrolünde oynadığı filmde özellikle Emine rolündeki Aslıhan Gürbüz ve Ziya rolündeki Taner Birsel baya iyi oyunculuk yapmış.

Zeki Demirkubuz iyi yönetmen. 

En iyi Zeki Demirkubuz filmi bence hâlâ Kader.



Hiç yorum yok: