12 Ekim 2017 Perşembe

Yerli Diziler


Nisan 2017'de 97 senaryo yazarı ''Yerli dizi yersiz uzun'' başlığıyla bir deklarasyon yayınlamışlardı. Ancak değişen hiçbir şey yok. Her şey yine eskisi gibi devam ediyor. Gerçekten insanlar nasıl oturup da uzun süreler yerli dizi izleyebiliyor anlamıyorum. Geçen gün yeni başlayan dizilere bakayım dedim, varsa güzel izleyeyim dedim ama sürelerini görünce hemen vazgeçtim. Bu sezon başlayan Klavye Delikanlıları dizisine bakıyorum bir bölümü 1 saat 56 dakika. Açıkcası ben oturup 1 saat 56 dakikamı tv karşısında harcamak istemiyorum. Aynı şekilde 2.sezonunda olan Söz dizisi. 2 saat 10 dakika civarı. Bir çok kişi tarafından izlenildiğini gördüğüm İstanbullu Gelin dizisi 2 saat 20 dakika. TRT 1'de Yalaza diye bir dizi var. İlk sezonunda. Bir bölümü 2 saat 10 dakika. Yine ilk sezonunda olan Siyah İnci diye bir dizi var 2 saat 8 dakika. 2.sezonunda olan Çember diye bir dizi var. Onun da süresi 2 saat üstü. Bu ve bunun gibi bir çok dizi sayabiliriz. Arka Sokaklar, Seksenler gibi yıllardır devam eden diziler ise izleyici kitlesi kazanmış diziler. Tabii böyle olunca da piyasa 5-10 bölüm çekilip de kaldırılan dizilerle dolup taşıyor. Eskiden izliyordum ama artık benzer konularla, yavaş ilerleyen bölümlerle, uzun uzun bakışmalar, uzun uzun kavuşamamalar, uzun reklam süreleriyle yerli dizi tercih etmiyorum. Ve 1 yerli diziye ayıracağım bölümle de 3 yabancı dizi bölümü izleyebiliyorum. Hem de kalitesini tartışmaya bile gerek yok.

Hiç yorum yok: