18 Nisan 2020 Cumartesi

Westworld


Yıllar önce arkadaşıma dizi önerisi sunduğumda bana bu diziyi önermişti. Ancak bir türlü başlayamadım. Zaten bu dizi ben askerlik görevimi yerine getirirken yayınlanmaya başlamış. Şu ana kadar 3 sezondan oluşmak üzere 25 bölüm yayınlandı. BeIN Connect platformundan izleniyor. 8 Mart tarihinde birinci sezonu izlemeye başladım, geçtiğimiz günlerde güncel bölümü yakaladım. Pazartesi itibariyla tüm dünya ile aynı anda ilerleyeceğim.

Açıkcası bu diziyi anlatabilecek bilgiye de, kaliteye de sahip olduğumu düşünmüyorum. Sadece arşivde dursun diye buraya eklediğim yazılardan birisi daha. Kaliteli çekimleri, düşmeyen temposu, olayları direkt hızlı şekilde yüzümüze vurmaları, oyuncu performsları, çekim yerleri, her bölümde karşımıza çıkan ufak detaylarıyla beraber iyi ki izlemişim dediğim dizilerden birisi. 

Tabii elbette zor dizi olduğunu söyleyebilirim. Bazı bölümler beyin yakıyor. İnsan zaten hep düz anlayabildiği dizileri izlemek istemiyor. En azından ben öyleyim. Bazen zor dizi izlemek istiyorum. Bu dizinin de bazı bölümlerinde beni aşan ya da tam oturmayan yerleri olabiliyor. O yüzden de hayatımda bölüm süresinden çok inceleme, teori yazısı okuduğum, videosu izlediğim dizi Westworld oldu.

Özellikle takip ettiğim kaynaklar; filmloverss sitesi, hem yazıları, hem podcastleri diziyi daha iyi anlamama sebep olan yerlerden biri oldu. Daha sonra Geekyapar YouTube kanalı çok yardımcı oldu. Yine YouTube kanallarından Turgut Uç çektiği inceleme bölümleri ile çok yardımcı oldu. Yine Sanatatak sitesi bir çok bilgiyi öğrenebildiğim site oldu. Yine Siyah Ekran podcast kanalı oldukça faydalı kayıtlar hazırlıyor. 

Dizinin müzikleri efsane. Belki de tarihin en iyilerinden birisi. Kusursuz bir jenerijk müziği var. Buradan bakın.

En sevdiğim karakter kim karar veremesem de sanırım sıralamasız ilk 3 seçecek olsam; Charlotte Hale, Man in Black ve Teddy derim. 

Hiç yorum yok: