5 Nisan 2020 Pazar

Casablanca


Yine bir kült film, yine yeni izledim. 1942 yapımı siyah-beyaz bir film daha. 2.Dünya Savaşı sırasında Fas'ın Kazablanka kenti kaçıp gelen avrupalılar ile renkli bir hayata bürünür. Zaman zaman sıkıntılar olsa da insanlar günlük hayatta eğlenip, içip, kumar oynayıp vakit geçirirler. Zenginlerin ve parası olanların her türlü yolunu bulacağını bu filmi izleyince bir kez daha görüyoruz.

Filmin benim için en güzel 3 sahnesi; Rick ve IIlsa'nın ofisinde konuştukları sahne, son uçak havalanma sahnesi ve La Marseillaise söylendiği sahne. Özellikle filmlerde böyle sahneler unutulmaz oluyor. Bu filmde de karşı tarafı bastırmak için birden coşkuyla söyleyen La Marseillaise benim için filmin en iyi anlarından biriydi. Neden bilmiyorum ama bu marşı çok seviyorum.

Rick Blaine aşırı karizmatik. IIsa Lund da çok güzel.

1942'de yapılan, bir çok ödül alan bu kült filmi izleyin diyecek kadar kendimi kaybetmedim. Gerçekten çok iyi filmmiş. IMDB listesine göre de tarihin en iyi 50.filmiymiş.

Hiç yorum yok: