8 Ekim 2022 Cumartesi

The Redeem Team


Bazen bir şeyler izleme havamda oluyorum ve yapımları hemen izliyorum. Bu belgesel o anlarıma denk geldi. Netflix dün yayınladı ve hemen izleyip bitirdim. Olağanüstü iş. Çok şey demeye gerek yok. Bu tarz arka plandan anı, hikaye, olay, görüntü olan işleri çok seviyorum. Belgesel Amerika Basketbol Takımı'nın 2008 Pekin Olimpiyatları sürecini anlatıyor. Elbette o süreci yakından takip edenler belki de bu belgeseldeki detaylara hakimdir ama benim için öyle olmadı. Hatta belki de bana şahane gelen anlar onlara çok sıradan gelecektir. Ya da belki de doğru bile olmayabilir.

Özellikle Kobe'nin konuşması ile başlayan belgesel bir çok Kobe anısını da içinde barındırıyor. Oyuncular tek tek Kobe değerlendiriyor, Kobe övüyor. Kobe vefat etmese böyle mi kurgulanırdı bu belgesel emin değilim. 

Spoiler olarak da bir şeyler yazayım. Özellikle takıma konuşma yapan askerler takımı oldukça etkiledi. O anlar oyuncuların samimiyetini hissettim. Kobe'nin takıma dahil edilmesi süreci de çok iyiydi. Kobe'nin de ''sizi kurtaracağım, dayanamadım yenilmenize'' tarzı konuşmaları iyiydi. Kobe geldikten sonra yapılan ilk antrenmanda oyuncuların sertliği, herkesin gerçek maç savunması yapması, Kobe'den ilham almaları şahaneydi. Wade'in işler yolunda giderken sakatlık yaşaması ancak 2008 kadrosunda yer almak için canla başla çalışması yine güzel örnekti. Yine takımın bir maç sonrası eğlenmek için bir gece kulübüne gitmesi, sabaha kadar eğlenmeleri, sabah otele döndüklerinde Kobe'yi lobide görmeleri ve o Kobe'nin sabah spor yapmak için kalktığını anlamaları ve devam eden günlerde önce Wade ve Lebron'un ardından tüm takımın Kobe'ye katılması da kusursuzdu. Ve 2008'de Arjantin maçında Ginobili'yi kobe'nin savunması, tüm takımın bu yüzden motive olması ve Ginobili'nin sakatlanarak maçı terketmesi, yine ilk İspanya maçında Kobe'nin ''kardeşim'' dediği Gasol'u daha ilk pozisyon yere sermesi acayipti. Kobe'nin 30.yaş günü kutlaması da çok iyiydi. 

Kobe ve kızını belgeselde görmek çok üzücüydü. İnsan böyle efsane isimlerin, bizim hayatımızda iz bırakan isimlerin öldüğüne inanmak istemiyor. Kobe'yi hayatında çok özel yere koyan insanlar o yüzden bu belgeseli izlerken oldukça zorlanır.

Şahane iş, vakit yaratın ve izleyin. 

Hiç yorum yok: