7 Eylül 2022 Çarşamba

Şampiyonluklar Önemli Değil

Fenerbahçe 2013/2014 sezonundan beri şampiyonluk yaşayamıyor. Fenerbahçe'nin son şampiyonluğundan sonra 8 şampiyon gördük ancak Fenerbahçe tekrar o başarıyı yakalayamadı. Bu sene bir kez daha hedef şampiyonluk diyerek yola çıktık. Ona göre hoca seçimi, oyuncu tercihleri, her maç takımın yanında olan binlerce taraftar, her maçımızı izleyen milyonlar.

Fotoğrafı 3 Eylül 2022 Cumartesi günü oynanan Fenerbahçe-Kayserispor maçında çektim. Hayatımda onlarca Fenerbahçe maçına gitmeme rağmen bilet bulduğum an sanki ilk maçıma gidiyor gibi heyecan duydum. Belki çocukca, belki saçma, belki akıl dışı. Hislerim tam olarak böyle. Fenerbahçe maçı izlediğim zaman tarifsiz bir mutluluk yaşıyorum. Kayserispor maçı da öyle oldu. Stada gidiş, maç öncesi parkta bekleyiş, arkadaşlarla sohbet derken statta zemini gördüğüm ilk an, futbolcuların sahaya çıktığı ilk an, maç öncesi tüm stadın samanyolu söylediği an, hakemin maç başlangıç düdüğünü çaldığı an, gol attığımız an, gol anonsu yapılan an, maç sonrası futbolcuların taraftarları selamladığı an...hepsi benim için çok özel anlar. Hepsinde mutlu oluyorum, gururlanıyorum. Tabii  olumsuz anlar daha çok kenetleniyorum takıma, Fenerbahçe gol yediğinde, gol attığından 5 kat daha fazla tezahüratlara katılıyorum, takıma daha fazla destek çıkmak istiyorum, çıkıyorum. Şampiyonluk kaybedilen senenin hemen ertesi günü kombinemi yenilerken şampiyonluk sonrası hemen yenilemedim. Fenerbahçeyi olumsuz anlarda, yalnızken, az kişiyken daha çok sahipleniyorum.

Şampiyonluk konusuna gelirsek; bazen arkadaş ortamlarında, twitter'da karşıma ''kaç senedir şampiyon olamıyoruz, artık yeter...'' gibi cümleler söylendiğini, yazıldığını görüyorum. Gerçekten sadece ben mi böyleyim bilmiyorum ama hiç ama hiç önem vermiyorum. Fenerbahçe şampiyon olsun ya da olmasın gerçekten benim Fenerbahçe yaşamımı etkilemiyor. Ben yine aynı coşkuyla, aynı heyecanla takımın yanında olmaya, maçları izlemeye, Fenerbahçe ile yaşamaya devam ediyorum. Şampiyonluk için sevmedik cümleleri kurulan yerde takıma küfür etmek, oyunculara küfür etmek bana hep uzak şeyler oldu. 

İşin özeti hayatımı Fenerbahçe'ye göre programlamaya, Fenerbahçe ile yaşamaya devam edeceğim. Şampiyon olmuşuz ya da olmamışız inanın hiç umrumda değil. Bu blogda da yıllardır ne hissediyorsam onları yazıyorum, yazmaya devam edeceğim. 

Ne kupalar ister, ne şampiyonluklar
Sarı-Lacivert bizi hayata bağlar...

Hiç yorum yok: