21 Eylül 2022 Çarşamba

Roger Federer


Yıllar önce Nadal ile oynadıkları bir maçta tribünlerde ''Tenis bir dinse, Federer tanrıdır'' pankartı açılmıştı. O gün o maçı tv karşısında izlemiş ve Federer'in çok rahat galibiyeti ile beraber oldukça mutlu olmuştum. Aradan yıllar geçti ve sonunda o üzücü gün geldi. Roger Federer Laver Cup sonrası tenise veda edeceğini açıkladı. İçten içe ''Acaba son bir dönüş yapar ve bir şampiyonluk kazanabilir mi?'' şeklinde düşüncelere girsek de bunun bir hayal olduğunun da farkındaydık. Federer benim kortlarda izlemekten en çok keyif aldığım 1 numaralı isimdi. Hep en çok onu sevdim. Onu izledim. Ondan keyif aldım. Tenis kortunda belki de Nadal ve Djokovic önüne geçti ancak benim için Federer duruşu diye bir şey var. Gerçekten tenis kortlarında karizma diye birinden bahsedeceksek o benim için her zaman Federer olmuştur. Topa vuruşu, rahat tavırları, gülüşü, sevinçleri, centilmenliği, sempatikliği, ailesi ile ilişkisi, rakiplerle olan rekabeti ve bir çok güzel detay. 

Federer denildiğinde elbette akıllara çok maç geliyor ancak benim için bir numaralı maç bloga da yazdığım 2017 Avustralya Açık finalidir. Nadal karşısında alınan 5 setlik galibiyet benim askerlikte şahane bir gün geçirmeme vesile olmuş ve hayatım boyunca unutamayacağım bir anı olarak kayıtlara geçmişti.

20 Grand Slam, 20 masters ve toplam çiftler ile beraber kariyerinde kazandığı 111 şampiyonluk. Belki de şu an Federer en çok grand slam alan tenisçi olsaydı bu yazıyı başka şekilde kurgulardım ama biraz düşününce Federer gibi bir isim söz konusu olduğunda tüm bu istatistikler anlamsız oluyor. Gerçekten çok çok başka bir şey izletti bize. Bir daha benzeri gelir mi? Çok zor. Her şey için teşekkürler diyorum ve bunu kalpten söylüyorum.

Hiç yorum yok: