3 Nisan 2023 Pazartesi

Örgütlü Siyaset

3 Nisan 2023 günü saat 12:30 gibi telefonuma bir mesaj geldi, telefonu elime alıp baktığımda mesajın Türkiye İşçi Partisi Milletvekili Sera Kadıgil'den olduğunu gördüm. Mutlu oldum. Süreci başa alıyorum.

Yıllardır siyasi duruşum her zaman sola yakın olmuştur. Hak, hukuk, adalet konusunda her zaman durduğum yer bellidir. Herkesin eşit ve özgür bir ülkede yaşaması gerektiğini savundum. Kimse kimseye karışmasın. Herkes istediği gibi hayata devam etsin. Ancak hayatımda gidip hiçbir zaman bir siyasi partiye üye olmadım. Bir gün hasta ve raporluyken evde internet üzerinden TİP'e başvuru yaptım. Hayatımda ilk kez artık örgütlü siyaset yapmam gerektğini düşündüm. Daha sonra partide görüşmeler ve TİP Kocaeli örgütüne katılarak bu yolculuğa başladım.

Neden TİP sorusuna cevap vermek de zor olmadı. Öncelikle benim hayattaki görüşlerimin çoğunu TİP vekillerinde görüyordum. ''Keşke orada olsaydım, keşke destek olsaydım'' dediğim her yerde TİP adını gördüm, TİP vekilini gördüm. Fabrika grevinde, hayvan hakları konularında, deprem sonrası enkaz başında, çadır kurulurken, herhangi bir konuda bir eylemde hep TİP üyeleri ve vekilleri vardı. Sosyalist bir partiye üye olduktan sonra da aslında benim ne kadar sosyalizm konusunda onlardan olduğumu da gördüm, her geçen gün daha çok yakın hissediyorum. 

Elbette sadece üye olmak yetmiyor. Üye olduğum günden beri her hafta sokaktaydım. Her hafta bu ülke için, insanlar için bir şeyler yaptım. TİP üyeleriyle beraber sokakta olmak, onlarla yoldaşlık yapmak beni daha çok motive ediyor, bana daha çok yaşama ümidi katıyor. Güç vermek diye bir şeyin ne kadar doğru olduğunu bu kısa süreçte gördüm. Ve bundan sonra da partimle sokakta olmaya, ezilenlerin yanında durmaya devam edeceğim. Her zaman hak, hukuk, adalet, insan hakları, hayvan hakları gibi konularda destek vereceğim konusunda dik bir duruş sergileyeceğime de inanıyorum.

En başa dönelim. TBMM sitesine girdiğimiz zaman en çok çalışan vekillerin bizim vekillerimiz olduğunu görüyorum. Yazılı soru önergeleri, komisyonlarda aktif rol alma, meclis araştırma ve soruşturma önergeleri-teklifleri ya da sosyal medyaya her zaman TİP vekillerinin şahane konuşmaları. Her zaman benim söyleyeceklerimi benim düşüncelerimi orada dile getiriyorlar. Şimdiye kadar ''Ne kadar gereksiz muhalefet bu'' dediğim tek bir an yaşanmadı. Her zaman doğrunun yanındalar.

Mecliste vekillerimizin bilgileri var. Orada bilgiler sayfasında milletvekilimiz Sera Kadıgil'in cep telefonu numarası da var. O numarayı görür görmez bir mesaj atmak istedim. TİP Kocaeli örgütünden selamlarımı iletip bize varlığı ile güç verdiğini söyleyip teşekkür ettim. Bir whatsapp mesajı attığım vekilden sadece 2 gün içinde geri dönüş aldım.

Elbette çok zor bir şey değil ancak bu beni mutlu etmeye yetti. Hayatımda ilk kez bir milletvekiline mesaj attım ve geri dönüş aldım.

İşin özeti TİP vekilleri rahatlıkla ulaşılabilir isimler. Her zaman bizim sorunlarımızı mecliste dile getirecek isimler. Şu an mecliste 4 vekille en aktif isimler olduklarını TBMM resmi sitesinden görebilirsiniz. Umarım bu sayıyı 14 Mayıs tarihinde 14'e, 24'e çıkarıp mecliste bu güzel işlere devam edebiliriz.

Mecliste, sokakta, fabrikada, tarlada, eylemde, grevde her zaman halkının yanında. Bize katılmak isterseniz tık.

Hiç yorum yok: