25 Ocak 2023 Çarşamba

Spotify & 2022 Yılım


Spotify tarafından yıl sonlarında yapılan istatistik içeriklerinin hastasıyım. O yıl kaç dakika müzik dinledim? En çok hangi şarkı ve şarkıları dinledim? En çok dinlediğim müzik türü ne oldu? Kaç dakika podcast dinledim? Dinlediğim podcastler neler? Elbette 2023'ün ilk ayı bitmek üzere ancak ben bunun blogda kalmasını istediğim için şimdi yazma şansı buluyorum.

2022 yılı boyunca toplam 29.814 dakika müzik dinlemişim. Elbette bu sürenin fazla olmasının sebebi direksiyon başında çok fazla vakit geçirmiş olmamın etkisi var. Araba kullanırken en çok sevdiğim aktivite müzik ve podcast dinlemek.  29.814 dakika Türkiye Spotify üyelerinin çoğundan fazla bir süre. Müzik dinlemek benim vazgeçilmezlerimden birisi olmuş.

En çok 930 dakika ile beraber Grup Yorum dinledim. Grup Yorum hayranıyım. Neredeyse tüm şarkılarını büyük bir keyifle dinliyorum. 2022 yılı boyunca da öyle olmuş. Ayrıca 2022 yılı boyunca en çok Grup Yorum dinleyen % 1'lik kesimde yer almışım. 

71 defa ile en çok Grup Yorum'dan ''Sıyrılıp Gelen'' şarkısını dinlemişim. Bu şarkıyı dinlerken neler hissettiğimi, hangi aralık dinlediğimi şu an bile hatırlıyorum. Özellikle 23 Mart 2022 tarihinde herhalde dakikalarca dinlemiştim.

Grup Yorum'dan Sıyrılıp Gelen, Malt'tan Olmaz, KÖFN'den Bi' Tek Ben Anlarım, Mor ve Ötesi'nden Oyunbozan ve Cem Adrian&Mark Eliyahu'dan Kül en çok dinlediğim 5 şarkı. Bu şarkıları da hangi gün dinlediğimi, şarkıları dinlerken neler hissettiğimi dün gibi hatırlıyorum. Büyük ihtimal bu şarkılar 2023 yılında da üst sıralarda yer alacak.

18.244 dakika podcast dinlemişim. Elbette ilk sırada 5.261 dakika ile Nilay Örnek'in sunumuyla Nasıl Olunur? var. Herhalde yıllardır en çok sevdiğim podcast. Her bölümünden çok şey öğreniyorum, her bölümünden çok ders çıkarıyorum, her bölümünden hayranlık duyduğum insanlar çıkıyor. Nilay Örnek kitaplarını da okudum, yaptığı tüm işleri de büyük bir keyifle takip ediyorum. Kendisi yıllardır ''Fan'' durumundan korktuğunu söylese de ben gerçek bir Nilay Örnek fanıyım.

2022 yılı boyunca kişisel istatistiklerim böyleydi. 2023 yılında da dinlediğim şarkılar, podcastler değişmez. Sadece süreler konusunda değişiklik olur. Yıl sonunda tekrardan buraya gelir 2023 yazısını yazarım.

Hiç yorum yok: