11 Aralık 2022 Pazar

Katar 2022 Notları # 2


Dünya Kupası notlarının ikincisiyle buradayım. Elbette Arjantin sayesinde benim için rüya gibi bir turnuva olduğunu yazarak başlayayım. Bu blogu okuyanlar ya da beni tanıyanlar Messi'yi ne kadar çok sevdiğimi çok iyi biliyor. O yüzden de her Arjantin maçını büyük heyecanla takip ediyorum. Oraya dönmeden önce bıraktığım yerden başlayayım. 

27 Kasım 2022 Pazar günüyle devam edelim. Kosta Rika'nın tüm maç savunma yaptığı ancak sonunda kazandığı bir gündü. Japonya belki bu maç yüzünden gruptan elenecekti. İspanya ile Almanya 1-1 berabere kalırken Almanya şansını yine de son maçlara taşıdı. Belçika turnuvanın hayal kırıklıklarından birisi. Elbette o gün Fas'a 2-0 yenildikleri zaman çok eleştirildiler ancak daha sonra Fas'ın yaptıklarını düşününce bunun aslında normal sonuç olduğunu anlıyoruz. Pazar gününün son maçında ise gol yollarında sıkıntılı Hırvatistan Kanada'yı 4-1 yenerek gövde gösterisi yaptı.

28 Kasım ve 29 Kasım turnuvada neredeyse maç izlemediğim günler olarak yerini aldı. Hayat mücadelesi bazı günler beni ekrandan koparıyordu. Bazen de ben izlemeyi tercih etmiyorum.

Elbette 30 Kasım yine kupaya döndüğüm gün oldu çünkü Arjantin günü. Polonya karşısında mutlaka kazanması gereken bir maç oynadık. Kötü başladık, Messi ile penaltı kaçırdık ancak daha sonra ikinci yarı başında maçı çözerek çok kritik bir galibiyet daha alarak gruptan lider çıkmayı başardık. Messi'nin turnuvada gol ya da asist yapmadığı tek maçtı.

Arjantin tribünleri akıl almaz bir seviyede. Her şeyi geçtim Doha gibi bir yerde bu tribünü yapmak çok ama çok zor. Büyük hareket gerçekten.

Avustralya Danimarka'yı 1-0 yenerek gruptan çıktı ve Arjantin'in rakibi oldu. Tunus da yedek kadroyla maça çıkan Fransa'yı 1-0 yenmeyi başardı. Mbappe olsam her maç oynamak isterdim. Tarihe geçme şansını sıkıntıya sokmak istemem. Her maç oynamak, gol atmak, rekoru yakalamak isterim.

1 Aralık turnuvanın en acayip günlerinden birisi oldu. İspanya rolanti oynayıp Japonya karşısında yenik duruma düşerken 3 dakika boyunca gruptan elenme riskiyle karşı karşıya kaldı. Herkesin 1-2'ye İspanya-Almanya yazdığı yerde neredeyse Japonya-Kosta Rika çıkıyordu. Acayip sekanslar yaşandı. Almanya bir turnuvayı daha hayal kırıklığı ile tamamladı. Gruptan çıkmış olsalar ben yine de kupayı bile alabileceklerine bugün bile inanıyorum. Neden böyle hissettim bilmiyorum.

Belçika ise Hırvatistan'ı yenemeyerek turnuvaya veda etti. Lukaku gol kaçırma rekoru kırdı.

2 Aralık yine oldukça keyifli oldu. Uruguay bir gol atsa gruptan çıkacaktı, atamadı. Elendi. Suarez'i gözyaşlarıyla beraber geceyi kapattık.

3 Aralık Top 16 maçlarıyla turnuvaya devam edildi ve yine oldukça heyecan yaşadığımız bir gündü. Arjantin Avustralya karşısında neredeyse kalesinde pozisyon vermediği maçı neredeyse 2-2 beraberlikle tamamlıyordu. Messi nefis golüyle bizi bir kez daha mutlu etti. Kariyerinde oynadığı 1000. maçı geride bıraktı. Beklenen bir şekilde galibiyet geldi.

Günün diğer maçında ise Hollanda Amerika'yı 3-1 yendi. Memphis çok sevdiğim futbolcu. Haji Wright nefis bir gol attı.

4 Aralık belki de en net galibiyetlerin alındığı gündü. Fransa Polonya'yı 3-1 yenerken, İngiltere Senegal'i 3-0 yendi. Çok rahat iki galibiyet geldi.

Mbappe bir kez daha kusursuz bir maç oynadı. 2 gol, 1 asist.

Foden ise turnuvada en çok sevdiğim 5 futbolcudan birisi. 2 asist yapması beni çok mutlu etti.

5 Aralık Hırvatistan penaltılarla Japonya'yı elerken, Brezilya şahane bir futbolla Güney Kore'yi 4-1 yendi. Dk 36 4-0 oldu.

Bazı Brezilya golleri şiir gibi gollerdi.

6 Aralık gününe geldiğimizde Fas İspanya'yı penaltılarla mağlup etti ve çeyrek finale çıktı. İspanya penaltılarda gol atamadı. Akşamında ise Portekiz 6-1 ile çok acayip bir galibiyet aldı. Ronaldo yerine oynayan Ramos 3 gol, 1 asistle yıldızlaştı.

Ve 9 Aralık günü. Arjantin-Hollanda çeyrek final maçı. Elbette Arjantin favoriydi ancak sonu acayip oldu. Maç başladı, Messi olağanüstü bir futbol oynadı. 1 şahane asist yaptı. Dünyanın en iyi pasörü olduğunu bir kez daha kanıtladı. Ardından penaltı golü. Ancak 83 ve 90+11'de gelen Weghorst golleri maçı uzatmaya götürdü. Uzatma bölümünde Arjantin etkili olsa da maç penaltılara gitti. Ve o anlar büyük heyecan.

Son penaltıyı izleyemedim. Acayip bir heyecan yaşadım. Eğer burada Arjantin kaybetseydi çok büyük üzüntü yaşardım. Emiliano Martinez inanılmaz 2 penaltı kurtardı. Resmen gövde gösterisi yaptı.

Arjantin'in savunmasına çok güveniyorum. Turnuva öncesi izlediğimiz Arjantin tam olarak böyleydi işte. İnsanlar ilk maçlardan sonra çok eleştirdi ama belki de Arabistan yenilgisi hayırlı bir yenilgi oldu.

Maç içinde ya da sonunda yaşananlar ise futbolun içinde var. Hollanda da Arjantin de haklı olarak çok gerildi ve bazı sekanslar yaşandı.

Günün diğer maçında ise Hırvatistan Brezilya'yı penaltılarla yendi. Brezilya gibi bir takımın 117.dakika öyle bir gol yemesi gerçekten akıl almaz bir şey.

Modric. Diyecek söz yok. Tam bir winner.

10 Aralık gününe geldiğimizde ise Fas Portekiz'i 1-0 yendi. Portekiz karşısında nefis bir savunma yaptılar. Turnuvada sadece kendi kalesine attıkları bir gol var. Fas savunma dersi veriyor. Günün diğer maçında ise Fransa İngiltere'yi 2-1 yendi ve yarı finale yükseldi. İlk penaltıyı golle sonuçlandıran Kane ikinci penaltıyı tribünlere yolladı. 

İngiltere'nin penaltı laneti sürüyor.

Son saniye Rashford'ın frikiği gol olsaydı keşke.

Statlarda çalan bir başka kusursuz şarkı. The xx.

Artık turnuvada son haftaya giriyoruz. Salı 22:00 Arjantin-Hırvatistan, Çarşamba 22:00 Fransa-Fas yarı finalleri var.

Messi ve Arjantin'in turnuva boyunca yaptıklarına minnettarım. Bu dakikadan sonra çıkacak sonuçlar beni çok fazla üzmeyecek. Turnuva başında Arjantin'i kupayı 3.bitireceğini yazmıştım. 

Messi 5 maç, 4 gol, 2 asist. Çok büyük oynuyor.

Son 4 maç. 2022 Dünya Kupası sona eriyor.

Hiç yorum yok: