2 Mart 2020 Pazartesi

Kocaelispor 3 Karşıyaka 2 / Maçta Yaşananlar


Öncelikle çok mutluyum. Kocaelispor'un bu kadar dolu tribünlere oynaması beni mutlu ediyor. Bu yazıyı yazmadan blogda geçmiş Kocaelispor yazılara baktım. Gerçekten bazı maçlar tribünlerde soğuk ve yağışlı havanın da etkisiyle 50 kişiymişiz, bazı maçlarda 1000, bazen takıma tepkiden tribünler daha da boş kalmış. Amatör ligde oynadığı zamanlar stat yine sessiz. Yine de ben kendi adıma yıllardır tribünlerdeyim. Statlarda maç izlemeyi seviyorum.

Kocaelispor tarihinin en kalabalık iç saha maçına şahitlik ettik. Aynı zamanda 28.250 taraftarla 3.lig seyirci rekoru da kırıldı. Daha önce Erzurumspor-Altay maçında tribünlerde 27.423 taraftar vardı. Bundan sonra bir daha ne zaman gelişir bakalım...

Günler öncesinden başladı maç heyecanı. Kocaelispor yönetimi hem bilet fiyatlarını düşürdü, hem satışına erkenden başladı. 5 TL'ye böylesi bir maça girmek gerçekten büyük lüks.

Maç günü geldiğinde erkenden stadın yanına gittim. Karşıyaka taraftarları ile Kocaelispor taraftarları iç içeydi. Maça ilginin boyutları net olarak gözüküyordu.

5 TL'ye Güney Üst tribünden bilet aldım. Maç saatini beklemeye başladık. Maç öncesi Karşıyaka otobüsleri, Karşıyaka takımı alkışlar ve kornalarla geçti aramızdan. İki takım arasında dostluk var.

Stada maça 1 saat kala girdim. Tribünler hızla doluyordu. Ancak yine de doymuyorum. Bu statta tek bir boş koltuk kalmadan bir maç görmek istiyorum. Sanırım 3.ligde göremeyeceğiz. Belki 2.ligde deplasman taraftarı sağlam gelecek bir takımla oynanan maç bunu da yaşarız. 

Maç öncesi; Karşıyaka tribünleri de, Kocaelispor tribünleri de doldu. Ancak şehitler nedeniyle oyuncuları tribünlere çağırmadılar. Statta müzik yayını da olmadı. Maç öncesi şehitlerin adları tek tek okundu, taraftarlar ''burada'' sesleriyle cevap verdi.

Tribünleri ayrı ayrı yazmak istiyorum. Öncelikle Kocaelispor tribünlerini yazayım.


Kocaelispor tribünleri; Genelde stadın dolduğu maçlar Kocaelispor tribünleri iyi olmuyor. Tribünü yönetme sorunu mu dersin ya da başka bir şey mi yine zayıftı tribünler. Özellikle ilk yarının ortalarında çıkan kavgadan dolayı tribünler iyice kötüleşti. Normalde böylesi bir kitle varken çok daha güçlü tribün olmalıydı. Böyle maçlarda insanlar zaten tezahürat yapmaya aç daha çok karşılıklı tezahürata yönelmek lazım. Açıkcası tribünler beklentinin altında kaldı. Maç öncesi şehitler için pankart açıldı. Yine de maça başlarken söylenen ''Körfezim bak işte...'' tezahüratı gerçek Kocaelispor tribünlerini özetleyen andı. Kusursuzdu.


Karşıyaka tribünleri; Uzun yıllar sonra ilk kez sağlam bir tribünü izleme şansı buldum. İzmir'den, İstanbul'dan, Ankara'dan, Eskişehir'den otobüsler kalktı ve deplasman tribünü tamamen doldu. Maç öncesi güzel bir koreografi yaptılar. Maça klasik ''Yaşa Varol KafSinKaf'' tezahüratı ile başladılar. Kocaelispor tribünlerinin 5 dakika sessiz kalmasının bitmesiyle biraz sessizliğe geçtiler. Kocaelispor 2-0'ı yakalayınca biraz daha sustular. Sustular derken, beklentim çok fazla olduğundan daha büyük bir tribün bekliyordum. İlk yarı sonunda bunca yıldır ilk kez şahit olduğum bir şey yaşandı. Karşıyaka tribünü maç içinde bağırmadığı kadar coşkulu şekilde tezahürat söyledi. Karşıyaka tribünleri geleneği mi bilmiyorum ancak o anlar çok özeldi. ''Dünyaya geldik senin aşkınla, bitmiyor içimizdeki sevdan...'' tezahüratını hep beraber coşkuyla söylediler. Hayran gözlerle izledik. 2.yarı başında gelen golle beraber daha iyi tribün yaptılar. En azından Kocaelispor tribünleri hiç susmasa da onlar da susmadı. Bir çok kez seslerini duyduk. Ayrıca üçlü çekmiyorlar, beste söylüyorlar. Bu da güzel bir şey. Sonuç olarak böylesi kalabalık, böylesi coşkulu tribünleri izlemek çok güzeldi. Umarım ilerleyen yıllar üst liglerde bir kez daha görme şansı yakalarız.

Maç; Kocaelispor maça iyi başladı. 29 dakika sonunda 2-0'ı yakaladı. Burak Süleyman'ın inanılmaz asistleri, pasları vardı. Ancak Karşıyaka daha sonra dengeyi yakaladı. Bir kornerde 2-1'i yakaladı. 2.yarı başında 2-2'yi buldu. 3-4 defa öne geçme şansı geldi ancak değerlendiremediler. Kocaelispor'un etkili ancak bu maçta kötü oynayan oyuncusu Ali Han Tuncer'in golüyle Kocaelispor 2.lig yolunda dev bir adım daha attı. Yakup önceki haftalara göre daha iyiydi. Burak bildiğimiz gibi. Savunma hattı kötü. Kaleci felaket kötü. Karşıyaka ise 29 dakika 2-0 olmasına rağmen maçtan kopmadı ve maça büyük renk kattı. Play-off mücadelesine devam ediyorlar.

Karşılaşma öncesi ve sonrası dostluk görüntüleri vardı. Karşıyaka tribünleri Kocaelispor'u çağırdı. Kocaelispor tribünleri hoş geldiniz tezahüratları yaptı. Maç öncesi her iki tribünler de iki takımı beraber çağırdı. Futbolcular seremonide giydikleri t-shirtleri taraftarlara dağıttı. Maç sonrası Kocaelispor tribünleri Karşıyaka'yı çağırdı, Kaf Sin Kaf çekti. Aynı şekilde Karşıyaka tribünleri de Kocaelispor diye bağırdı.



Yine iyi bir saygı duruşu vardı. Kocaelispor stadının en sevdiğim özelliklerinden. Yine de umarım çok şahit olmayız.

Statta maç boyunca tek bir küfür edilmedi. Güzel olay.

Gollerde coşkulu anons yapmayan stat anonsçusunun 3.golde de böyle kalması şık olurdu. Her şeyi unutması hoş olmadı.

Şu stadın ulaşım sorununu da çözerlerse her şey daha da güzel olacak.

Kocaelispor bu galibiyetle puanını 58 yaptı ve en yakın rakibinin 10 puan önünde liderliğini sürdürdü. Artık son 7 hafta. Karşıyaka ise 41 puanda kaldı. Yine de play-off hattındalar. Kalan haftalar kritik. 

2.lige adım adım... 

Hiç yorum yok: