10 Ekim 2016 Pazartesi

Eshtebak


Filmekimi 2016 kapsamında izlediğim nefis bir film. 2013 Mısır askeri darbesi sırasında Mursi destekçileri ile ordu destekçilerinin bir polis kamyoneti içinde yaşadıklarını anlatan gerçek bir hikaye. İlk sahnede kamyonet içine atılan gazetecilerden başlayıp ve ardından onları taşlayan ordu destekçileri ve sonrasında Mursi destekçilerinin atılması ile devam ediyor. Kamyonet yükünü aldıktan sonra Mısır sokaklarında yaşananlar ürkütücü şeyler. Film boyunca insan kendisini kamyonetteymiş gibi hissediyor. Karşıt görüşlü insanların zaman zaman nasıl sadece insani şekilde yaşadıklarını, zaman zaman ise gerçek bir düşman olarak yaşadıklarını bizlere çarpıcı olarak yansıtıyor. İşin özeti son zamanlarda değil hayatım boyunca izlediğim en özel filmlerden biriydi. Böylesine farklı konuyu, böylesine güzel şekilde bizlere yansıtan yönetmeni tebrik etmek lazım. 

Tamamı kapalı bir mekanda geçen bir filmin bu kadar güzel olacağını tahmin etmezdim. Bir şekilde imkan yaratın ve bu harika filmi izleyin. 

Filmekimi etkinliğine ilk kez katıldım ve çok güzel bir başlangıç yaptım. 2016'da ya da devam eden yıllarda daha çok filmlere gitmeye gayret edeceğim.

Filmi izlediğim Rexx sinemasına da ilk kez gittim. Alt yazıyı görmekte zorlandım. Her zaman böyle mi oluyor yoksa benim önüme gelen uzun boylu bir insandan dolayı mı kaynaklandı bilmiyorum ama çok güzel gözüken salonun aslında o kadar da güzel olmadığını anlamış oldum.

Filmekimi 2016'ya;

11 Ekim 13:30 Frantz / 19:00 Rexx sineması
15 Ekim 13:30 Öğrenci / 19:00 Arrival Atlas sineması

ile devam edeceğim.

Hiç yorum yok: