27 Nisan 2015 Pazartesi

Türkiye Bisiklet Turu # 2015


Türkiye Bisiklet Turu 2015 Alanya-Alanya etabı ile dün başladı. Hayatımda hep bisiklet kullandım, hep bisiklet ile ulaşımı sağladım, çok büyük keyif aldım. Hâlâ da özellikle havanın iyi olduğu zamanlar kullanıyorum. Tabii Kocaeli'de belediyenin özellikle bisiklet kiralama yolunu iyice kolaylaştırması benim bisiklet kullanma durumumu arttırdı.

Bisiklet kullanmak kadar, bisiklet izlemek de keyif veriyor. Tabii bu keyfin nedeni sadece bisiklet değil. Özellikle bisiklet yarışını anlatan spikerlerin - başta Eurosport ekibi - verdiği bilgiler de beni bisiklet izlemeye iyice yakınlaştırdı. Yavaş yavaş kuralları da çözüyorum. Dünyanın herhangi bir yerinde olan doğal güzellikleri görme şansı buluyor, bunlar hakkında bilgiler de öğreniyorum.


Ayrıca bisikletçilerin özellikle tırmanma etapları, son metreler kıyasıya sprintleri ve takımların sprint için yarışacak sporcular için yaptıkları taktikler de işin teknik boyutu.

Türkiye turu ise başlı başına ise gezi gibi. Alanya'dan başladı. Alanya'nın tarihini dün izlediğim yarış boyunca öğrendim desem abartmış olmam. Alanya-Alanya ile başlayan tur, Alanya-Antalya, Kemer-Elmalı, Fethiye-Marmaris, Muğla-Pamukkale, Denizli-Selçuk, Selçuk-İzmir ve İstanbul-İstanbul etabı ile devam edecek.

TRT Spor ve Eurosport ekranlarından siz de bu keyifli turu takip edebilirsiniz. 

Hiç yorum yok: