29 Mayıs 2012 Salı

Emre Belözoğlu'nun Ardından


23 Haziran 2005 Perşembe günü Emre Belözoğlu ile ilgilenmiyoruz haberi yapıldı. 

24 Temmuz 2007, 14  Ağustos 2007 gibi tarihlerde yine resmi siteden sert şekilde '' Emre ile ilgilenmiyoruz! '' haberleri yapıldı.

30 Mayıs 2008 Emre Belözoğlu transferi konusunda kulübü Newcastle United ile anlaştığımızın haberini duyduk.


22 Temmuz 2008 günü Emre Belözoğlu sağlık kontrolünden geçiyor.


Sağlık kontrolünden geçtikten sonra hemen ayağının tozuyla antrenmanlara çıkıyor. Tarih yine 22 Temmuz 2008.


23 Temmuz 2008 günü Emre kendisini 4 yıllığına Fenerbahçeli yapan sözleşmeye imza atıyor.


30 Temmuz günü Şampiyonlar Ligi 2.tur ön eleme maçında 76.dk oyuna girerek Fenerbahçe forması ile tanışmış oluyordu.

Ve Emre'nin 30 Temmuz 2008 günü başlayan Fenerbahçe kariyeri 16 Mayıs 2012 günü Bursaspor ile oynanan Türkiye Kupası finali ve kazanılan kupa ile beraber son buldu. Kontratının sonuna kadar elinden geleni veren Emre Belözoğlu'na teşekkür eder, Atletico Madrid takımında başarılı olmasını dilerim.

Emre Belözoğlu'nu nasıl karşıladım?

Galatasaray'dan gelse sıkıntı olabilirdi ama Newcastle'den geldiği için en ufak bir ön yargı olmadı. Hatta çok sevindim, oynadıkça daha çok sevdim, formayı terletince daha çok sevdim, çirkin hareketler yapınca hem üzüldüm, hem kızdım, Fenerbahçe forması giyen bir oyuncu'nun böyle şeyler yapması canımı sıktı, Aykut Kocaman ile tartışınca üzüldüm, gol atınca sevindim, hatta son Trabzonspor maçında attığı gol sonrası havalara uçtum, statta tribünlere çağırırken çok güçlü bağırdım, Emre'yi sevdim ...

Emre Belözoğlu Fenerbahçe'ye ne verdi? 

Emre Belözoğlu 4 yıl boyunca 137 kez Fenerbahçe forması giydi, 16 gol attı. 39 sarı kart, 1 kırmızı kart gördü.

Emre Belözoğlu'nun olduğu Fenerbahçe daha iyi oynadı, Emre Belözoğlu'nun olduğu Fenerbahçe oyunu daha iyi kurdu, daha iyi pres yaptı, daha etkili oynadı, daha baskılı oldu. Emre Belözoğlu 4 yıl boyunca Fenerbahçe'ye futbol anlamında çok şey verdi. Bunu inkar edenlerin zaten futbol bilgisi sınırlıdır.

Emre Belözoğlu Fenerbahçe'den ne aldı?

Gelelim asıl soruya. Hatta Emre Belözoğlu'nun Fenerbahçe'den ayrılmasına neden olan sıkıntılara. Öncelikle şunu söyleyeyim Emre Belözoğlu'nun gitmesinin nedeni Aykut Kocaman'dır ve Aykut Kocaman % 100 doğru karar vermiştir. Aykut Kocaman bu takımın teknik direktörüyse kararlarına da saygılı olmak zorundayız. Aykut Kocaman futbolcuğuna hiçbir şey diyemeyeceği Emre'ye neden karşı çıkıyordu. Cevabını milyonlarca kişi biliyor. Saha içi agresiflikleri. Arkadaşları ile kavga eder, hakeme hakaret eder, futbolculara kasti fauller yapar, eliyle seni öldürürüm işareti yapar, Gökhan ısrarla ben ne yapayım demesine rağmen peşinden gidip küfür eder, Cristian ile kavga eder, Aykut Kocaman'a karşı çıkar ... Ve bunun gibi daha bilmediğimiz veya sayamayacağımız onlarca şey. Emre Belözoğlu'nun ben saha içine bakarım, agresiflikleri beni ilgilendirmez diye de bir şey yok. Emre Belözoğlu Fenerbahçe formasını giyerken hareketlerine dikkat etmeliydi.

Aykut Kocaman Emre'nin biletini Bursaspor maçında kesti. Bu bir bilgi değil, sadece bir düşünce. Ben böyle düşünüyorum. O gün Aykut Kocaman çok büyük tepki geleceğini dşüünmese Emre Belözoğlu'nu Fenerbahçe'den yollardı.

Sezon sonuna kadar bir şekilde dayanan Aykut Kocaman Emre'nin sözleşmesinin uzatılmamasını istedi ve Emre Fenerbahçe'den ayrıldı.

Sonuç olarak Sevdiğim, ancak yaptığı yanlışlar nedeniyle takıma zarar verdiğine inandığım Emre Belözoğlu Fenerbahçe'den ayrıldı. İyi veya kötü diye değerlendirmeyeceğim ancak üzülmediğimi de söyleyeceğim.

Emre Belözoğlu'nun 32 yaşında Atletico Madrid'e gitmesi ise çok ama çok büyük hareket. Türkiye'de bunu başarak kaç oyuncu var? Bunu zaman gösterecek. Emre Belözoğlu'na son kez bir daha ebrikler diyelim.

Hiç yorum yok: