23 Mart 2012 Cuma

Maç Günlüğüm # 83 / Derbi !


Günler öncesinden başlayan heyecan. Biletler satışa çıkmadan, biletler satıştayken, biletlerin satışı bittikten sonra da heyecan devam etti. Biletix.com'un kitlenmesinden dolayı bilet alamadığımızı, arkadaş kıyağı ile bu maça gittiğimizi daha önce yazmıştım.

Fenerbahçe taraftarları için Galatasaray maçları her zaman çok önemli olmuştur. Ezeli rakibi yenmek her şeyden önemlidir. Hatta çoğu taraftarlar için şampiyonluktan bile. Benim için öyle değildi ancak bu maç öyle oldu. Yenelim şampiyon olmayalım diyenlerdendim.

Kadıköy'e yola düşerken aklımda sadece galibiyet vardı. Ancak olmadı.

Sabah 8'de kalkıp işe giderek başladı gün. Ve daha sonra saat 14:10 otobüsü ile tek başıma İstanbul.

Ben hayatım boyunca Kadıköy'e giderken asla böyle bir heyecan duymadım. Bu maç çok farklıydı. Kadıköy'de stadı görene kadar bu heyecan devam etti. Stadın yanında, Nazlı'nın yerinde bu heyecan ortadan kayboldu.

#fbloggers tayfası ile Nazlı'da keyifli anlar. Hekimoğlu ile ortalığı yıkma, meşaleler, tezahuratlar, tüketilen alkol.

Kadıköy'de maç günü içilen alkol bazı şehirlerin 1 aylık stoğuna eşittir. Tamam maç öncesi alkol alınır falan da bazıları gerçekten aşırıya kaçıyor. Maç sonucunu arkadaşlarına soruyorlar.

Maç öncesi çıkan kavgalar azalarak tükensin. Tabii alkolün olduğu yerde kavga çıkar.

Stadın yanı, Nazlı, Yoğurtçu Parkı, boğa başta olmak üzere tüm Kadıköy maç öncesini büyük bir coşku ile bekliyordu.

Saat 19:25 gibi stada girdik. Girişte yaşadığımız zorluğu ben daha önce hiç yaşamamıştım. Resmen kapılar kitlendi. Aynı şekil çıkış da çok büyük zorluklara gebe oldu. 

Maç 2-2 bitti. Kötü sonuç. Ancak biz kazandık. Galatasaray 2 puan kaybetti.

Tribünler yine vasattı. Yine diyorum çünkü derbiler böyle oluyor. Aşırı alkol, aşırı heyecan, takımın kötü futbolu gibi etkenler eklenince bu çok da anormal gelmiyor artık.

Büyük beklentiler ile gelinen maçlar tribün hep kötü olmuştur. Bu tezim doğru çıkmaya devam ediyor. Kadıköy'de efsane olan tribünler hep anadolu maçları olmuştur. Son yıllarda tribünü iyi olan derbi hatırlamıyorum.

Migros candır. Tribüne başladığımız yere ihanet edemeyiz. Ben Kadıköy'de ilk maçımı o tribünde izledim. Daha da izleriz herhalde.

Maç sonrası yine tek başıma otobüsle İzmit'e döndüm.

Maç öncesi > maç sonrası > maç diyebileceğim bir derbiyi daha geride bıraktık. Derbilerin atmosferi falan tamam iyi oluyor da böyle atmosfer olacaksa pek beklenti ile beklememek gerek.

Fenerbahçe peşinden gitmeye devam edeceğim.

Hiç yorum yok: