5 Aralık 2019 Perşembe

Ad Astra


Normalde bu kategorinin filmlerini sevme şansım diğer filmleri sevme şansımdan daha düşüktür ya da tam tersi. Ancak The Martian sonrası ilk kez bir bilimkurgu filmini keyifle izledim.

Aslında bu filmi keyifle izlemememin sebebi astronot Roy McBride'ın uzay yolculuğu yapması yanında hayli fazla dram barındırmasından kaynaklanıyor. Saf duygusuz aksiyon dolu bir bilimkurgu filmi olsa yine sevemeyebilirdim. Ancak filmin ilk dakikalarında başlayan o duygu filmin son saniyesine kadar devam ediyor. Roy'un yüzünden endişe, şaşkınlık, üzüntü, kızgınlık gibi duyguları her saniye okuyabiliyoruz. Bu da filmin içine girmemizi sağlıyor.

Roy McBride rolüyle Brad Pitt oynamış. Bir oyuncuyu filmde sevip sevmeme kriterim bana o duyguyu geçirip geçirmemesi. Şu an hissettiğim şey Brad Pitt sanki Amerika'da astronot olarak hayatına devam ediyor, sürekli uzaya gidip geliyor. Öyle bir oyunculuk sergilemiş ki bunu her saniye anlıyorsunuz.

İnsanın gittiği yere nasıl bir kötülük götürdüğünü anlatan bir film olmuş.

Filmde anlamadığım tek kısım; neden sadece 15 saniyelik maymun saldırısı gördük? Ben anlamadım.

Korsanlar.

Elbette efsane film değil ancak iyi film. 7, 7.5 civarı puan veririm.

Hiç yorum yok: