5 Aralık 2018 Çarşamba

Home Alone


18 Ocak 1991 tarihinde Türkiye'de sinemalarda vizyona giren bir film. Ben henüz 3 yaşındayken. Filmi o zaman seyretme şansım doğal olarak yoktu, daha sonra tv'den de sadece bir kaç sahnesini izlemiştim ancak oturup tamamen 1 kez olsun izlemememiştim. Zaten şimdi izlediğimde hiçbir sahneyi hatırlamadığımı gördüm. Noel temalı filmler denildiğinde bir çok kişi tarafından ilk söylenen film oluyor. Film vizyona girdikten 27 yıl sonra açıp izledim.

Belki çocukken izlesem çok daha fazla güler, çok daha fazla keyif alırdım ancak yine de oldukça iyi zaman geçirdim. Ailesini pek sevmeyen ve yaramaz Kevin annesi tarafından cezalandırılır ve çatıkatına kapatılır. Ancak bir gün sonra tüm ev sakinleri aceleyle çıkıp tatile gittiğinde Kevin'ın unutulduğunu uçakta anlarlar. Evde yalnız kalan Kevin önce korksa da daha sonra bunun tadını çıkarmaya başlar. Eve gelen hırsızlar ise Kevin'ı fazla küçümser ve macera dolu dakikalar başlar.

Bu tarz filmlerde çocukların hırsızları alt etmek için yaptıklarını izlemek beni çok keyiflendiriyor. Evin her bir noktasına farklı farklı düzenekler kurup beklemeye başlıyor. Ve bu sayede de bizlere acayip keyifli anlar yaşatıyor. Bu tarz film önerisi varsa alabilirim.

Kevin'ın ailesi yokken diğer evlerde noel kutlayan insanları izlemesi filmin hüzünlü anlarından biriydi. Bir çocuk için ailesinden uzakta olmak buruk oluyor.

Noel ve kar olmazsa olmaz ikili. Bu filmler çekilirken herhalde ilk yazılan olay bu. Kar olacak. Etrafta ışıklı, süslü evler, ağaçlar. 

Filmdeki ev şahane. Tık.

Noel konseptli evler. Şömine önünde ağaçlar, süsler, hediyeler. İnsanın içini ısıtıyor.

Filmlerden sahneler açarak hırsızları evden kovduğu sahneler oldukça iyi ve komikti.

Filmin başrol oyuncusu 1980 doğumlu Kevin yani Macaulay Culkin. Film çekildiğinde 10 yaşındaymış. Şu an 38 yaşında. O zaman sevimliymiş, şu an değil. Zaten IMDB'den bakınca en yüksek puanlı filminin bu olduğunu görüyoruz. 

Serinin 2, 3 ve 4. filmlerini şu an için izlemeyi düşünmüyorum. Biraz bakınca zaten 2'nin de iyi olduğunu söylüyorlar ancak 3 ve 4 zaten oldukça kötüymüş.

Hiç yorum yok: