12 Kasım 2018 Pazartesi

Kocaelispor 0 Bayburt İÖİ 0


Kocaelispor'un yeni stadında izlediğim ikinci maç. İlk maçı buraya yazma fırsatım olmamıştı. Şimdi hem maçı hem stadı yazalım.

Aslında maçın varlığını tamamen unutmuştum. Cumartesi günü saat 12:00 civarı birden aklıma gelen maçtı. Hemen otobüse atlayıp stada gittim. Stat İzmit merkeze 6 km. Euro 2024 adaylığı sürecinde tramvay hattının stada kadar gideceği söylenmişti ancak adaylık kaybedildikten sonra bu devam eder mi bilmiyorum. Şu an ya şehir içi otobüslerle ya da arabayla gidebilirsiniz.

10 TL'ye fotoğrafı çektiğim tribünden bilet alarak stada girdim. Bilet satışı çok hızlı yapılıyor. Çok fazla giriş olduğu için girişler de çok rahat.

Biletin üstünde 10 Kasım sebebiyle ''Fikirler Ölmez, İzin Silinmez'' yazıyordu. Stada girerken de taraftarlara maç günlüğü dağıtılıyor. Şık hareketler.

Yaklaşık 10 bin Kocaelispor, 500 Bayburt İÖİ taraftarı statta yerini aldı.

Kocaelispor tribünleri Fenerbahçe taraftarı Koray Şener'i unutmadı ve yaptıkları pankartla Koray'ı andı.

Stadyum; Stat 33 bin kişilik. Süper Lig öncesi belki arada iddialı maçlarda dolar onun dışında dolacağını düşünmüyorum. Yine de ortalamanın şu an bir çok süper lig ekibinden bile fazla olduğunu söyleyeyim. Ayrıca açılış maçında bile sadece 20 bin kişi vardı. Maç izlemek keyifli, girişler rahat, zemin iyi, koltuklar açılır-kapanır koltuk, oldukça rahat. Deplasman tribünü oldukça iyi, tuvaletler temiz. Kısacası yıllarca bir çok yönden eksiği olan İsmetpaşa Stadyumu'ndan sonra bu stat çok başka seviyede. Umarım Kocaelispor hızla üst liglere tırmanır da bu statta dolu tribünler ile keyifle maçları takip ederiz.

Tribün; Hodrimeydan eski gücünde değil. Zaten az kişiler. Yine bağırıyorlar, yine susmuyorlar ancak çok iyi olduklarını söyleyemem. Atatürk tezahuratları güzeldi.

Stat zaman zaman iyi atmosfere giriyor. Ancak 2.yarı müthiş atmosfer oldu. Bayburtspor tribünleri ''Bayburt'' tezahuratı yaptı ardından tüm stat Kocaelispor için bağırdı. Bayburtspor tribünleri bu kez herkesin katılımıyla ''Her zaman heryerde en büyük Bayburt'' tezahuratı yaptı ve onunla beraber Kocaelispor tribünleri iyice havaya girdi ve maç sonuna kadar susmadı. 

Maç; Uzun yıllardır izlediğim en iyi Kocaelispor maçlarından biriydi. Zaten stat mı bu düşünceye itiyor beni bilmiyorum da geldiğim iki maçı da keyifle takip ettim. İsmetpaşa olsa maç izlerken sıkılabilirdim. Burada ciddi şekilde maça girebiliyorsun. Bayburt lider, iyi top oynuyorlar, iyi pas yapıyorlar. İlk yarı çok iyiydiler. Ancak 2.yarı Kocaelispor acayip net fırsatlardan yararlanamadı. Bayburt sadece kontra ataklardan etkili oldu. Kocaelispor önemli galibiyet alabilirdi. 

Bayburt 26 puanla yenilgisiz lider, Kocaelispor 20 puanla 5.sırada.

Burak Süleyman diye bir gerçek var. Kocaelispor forması ile izlediğim en iyi topçulardan birisi. Sahada bu kadar istediğini yapan, kendine güvenen topçu çok izlemedim.

Maç öncesi yapılan saygı duruşu için rahatlıkla şunu söyleyebilirim; Statta şahit olduğum en iyi saygı duruşuydu. Çıt çıkmadı. Dakikalar 09:05 olduğunda bir kez daha saygı duruşu yapıldı ancak o çok etkili değildi. Bayraklar, atkılar ve pankartların açılması güzeldi. Kocaelispor tribünleri Atatürk'ü unutmadı.

Bu statta hakemlik yapmak da zor. Acayip bir baskı hissediyorlar. Özellikle yan hakemler bunu yaşıyor.

Kocaelispor'un eski stadı için gelin bir maç tribüne şahit olun diyordum. Bu stat için her şeyiyle gelin bir maçı izleyin diyorum.

#yoksunuz

Hiç yorum yok: