8 Nisan 2024 Pazartesi

Süper Kupa Kronolojisi


24 Temmuz 2023 - TFF Süper Kupa'nın 2023/2024 sezonu devre arasında oynanacağını açıkladı. Gerekçe olarak da Fenerbahçe ve Galatasaray'ın sezon öncesinde her hafta yapmak zorunda olduğu eleme maçlarını gösterdi. Fenerbahçe sezon başında 26 Temmuz, 1 Ağustos, 10 Ağustos, 17 Ağustos, 24 Ağustos ve 31 Ağustos olmak üzere 6 Avrupa maçına çıktı. 13 Ağustos ve 21 Ağustos tarihlerinde de lig maçına çıktık. Galatasaray'ın da aynı sayıda maçı var.

20 Ekim 2023 - TFF Süper Kupa'nın 30 Aralık 2023 tarihinde Suudi Arabistan'da oynanacağını açıkladı. Bu tarih ve yer açıklanırken hem Fenerbahçe hem Galatasaray imza atarak koşulsuz şekilde bu kararı kabul etti.

03 Kasım 2023 - TFF Süper Kupa'nın 29 Aralık 2023 Cuma gününe alındığını açıkladı.

28 Aralık 2023 - Fenerbahçe takım kaptanı Dzeko ''Bizler için en büyük motivasyon kupa, Tek arzumuz kupayı kazanmak, burada olmak beni ve arkadaşlarımı iyi hissettiriyor.'' açıklaması yaptı.

Aralık ayında Süper Kupa maçı günü yaşananları herkes biliyor. Maç oynanamadan takımlar Türkiye'ye döndü ve maçın ilerleyen tarihlerde oynanacağı TFF tarafından açıklandı.

21 Şubat 2024 - TFF Süper Kupa'nın 7 Nisan 2024 tarihinde Şanlıurfa'da oynanacağını açıkladı.

7 Nisan 2024 - Fenerbahçe ile Galatasaray arasında oynanan maç Fenerbahçe'nin sahadan çekilme kararı ile beraber sona erdi.

Kronolojik olarak Süper Kupa yolculuğu böyleydi. Öncelikle Fenerbahçe yönetimi süreç boyunca doğru bir yönetim sergileyememiştir. Suudi Arabistan kararına da gereken tepkiyi zamanında vermemiştir, bir duruş sergilememiştir ve işler bu noktaya gelmiştir. Tepki vermeyi geçtim Süper Kupa'nın Arabistan'da oynanması kararının altına imza atmıştır. Taraftarlar dışında büyük çoğunluk Süper Kupa maçının orada oynanancak olması ile ilgili herhangi bir adım atmamıştır, cümle kurmamıştır. Ve daha sonra yaşanan süreç sonrası da olaylar istemediğimiz noktaya gelmiştir.

21 Şubat yeni tarih ve yer açıklanırken de herhangi bir tepkimiz olmamıştır. TFF'ye ''Bakın bizim o tarihte avrupa maçımız olacak bu maçı yanlış tarihe koydunuz.'' dememiştir. Fenerbahçe o gün gereken tepkiyi hızlıca verseydi böylesi bir süreç yaşanmazdı.

Avrupa'da çeyrek finale yükselince ve bu sebeple maçın ertelenmesini isteyince de Galatasaray'ın da ret oyuyla beraber bu teklif kabul edilmemiş ve Fenerbahçe bu maça çıkmamayı düşünmeye başlamıştır. 

Daha sonra ligden çekilme kararının konuşulması, toplanan genel kurul, alınan U19 kararı ve takımın maçtan çekilmesi süreçlerini biliyoruz.

Sonuç olarak bu eylem bir kongre üyesi ya da bir taraftar olarak desteklediğim bir şey değil. Ben Fenerbahçe'nin her türlü mücadeleyi sahada vermesini isteyen birisiyim. Fenerbahçe başkan ve yönetiminin zamanında almadığı kararlar sonucunda böylesi bir maç izlemek zorunda kaldık.

Maçta neden U19 takımımız olduğunu bilmiyorum, uçakla A Takım getirilir ve bu çekilmeyi o oyuncular yapabilirdi diye düşünüyorum. U19 takımımızı neden böylesi bir süreç içine soktuk anlam veremiyorum. 

Maçın başında yediğimiz gole üzülmeyen taraftar var mı? Ben bunu da beceriksiz bir hamle olarak görüyorum. O gol elbette planlarımız arasında yoktu.

Sonuç olarak Fenerbahçe yönetiminin zamanında atamadığı ya da atmadığı adımlar yüzünden bu duruma geldiğimizi düşünüyorum. Öyle ya da böyle Galatasaray'a 1 kupa daha hediye ettik. İslam Çupi'nin sözünün de böylesi anlar için söylendiğini düşünmüyorum. Umarım bundan sonra Fenerbahçe başkanı ve yönetimi alması gereken kararları zamanında alır ve Fenerbahçe bu duruma düşmez.

Son olarak umarım bundan sonra Türkiye'de futbol adil bir ortamda oynanmaya başlar. Ben bu kaos dolu ortamı hiç sevmiyorum.

Fotoğraf 7 Nisan 2024 Süper Kupa gününde çekildi. Fenerbahçe Olympiakos maçı hazırlıklarını İstanbul'da sürdürdü.

Hiç yorum yok: