1 Nisan 2024 Pazartesi

Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı; 2 Nisan 2024


Siz bu yazıyı okuduğunuz dakikalarda ben Kadıköy yolunda olacağım. Elbette bir Fenerbahçe kongre üyesi olarak kulübümüzün yapacağı Olağanüstü Genel Kurul Toplantısı'nda yer alıp gelişmeleri takip edip oyumu vereceğim. Ancak biz neden toplanıyoruz?

Fenerbahçe Trabzonspor maçı sonrası yaptığı ilk açıklamada ''Ligden çekilmek dahil alınabilecek her türlü aksiyonların değerlendirileceği'' şeklinde bir gündem maddesi ile böyle bir toplantı yapılacağını duyurdu. Buraya kadar her şeye tamam diyorum ancak ne yapmamız gerektiğine şu an stada giderken bile karar vermiş değilim.

Şunu yıllardır söylüyorum. Fenerbahçe bazı konularda radikal kararlar almalıdır. Otobüsü kurşunlandığında da, her Trabzonspor maçı statta sürekli yabancı madde atıldığında da ve son olarak futbolcularına ve teknik ekibine saldırı yapıldığında da. Çünkü Türkiye'de bu yapılanlar yapanların yanına kâr kaldığı için senin atmadığın her adım konunun çözümsüz kalmasını sağlıyor. O yüzden de radikal karar almak zorundayız. Bu kararın ne olduğunu elbette bilmiyorum. ilk maç sahaya çıkmamak olabilirdi, sorumlular cezalandırılana kadar o deplasmanlara gitmemek olabilirdi, o takımla oynanan maçlara çıkmamak olabilirdi.

Ancak gelinen noktada onlarca farklı fikir konuşuluyor. Ligden çekilelim diyenler var. Alt lige düşüp aynı TFF ve aynı hükümetin olduğu bir ligde mücadele etmek bize hiçbir şey kazandırmaz. Hatta kaybettirir. Rakipleri de güçlendirir. Futbol branşını donduralım diyenler var. Katılmıyorum. Avrupadan takım alalım oraya gidelim. Ben Galatasaray ile maç yapmayan Fenerbahçe futbol takımını ne yapayım? Ben bu rekabeti seviyorum ve adil şartlarda sürekli yarışalım istiyorum.

TFF sana inat yapıyor. Tüm kamuoyu tarafından kabul edilen ve senin maçını katleden bir hakem oluyor. Ancak sen o hakemin bir sonraki deplasman maçına yine verilmesini engelleyemiyorsun. Federasyon başkanına karşı çıkıp, eleştirip sonra aynı masada kararlara imza atıyorsun. Bana göre bunlar yönetimsel başarısızlıklar. Cümleler kurmayıp gerçekten % 100 inandığın haksızlıklar varsa bunları arka planda çözmek sizin göreviniz.

Bazı arkadaşlarımıza basit gelebilir ama senin takımına saldırı oluyor ve ligde mücadele eden takımlardan sadece 1 tanesi geçmiş olsun mesajı yayınlamıyor. Daha sonra Samsunspor bir yarım açıklama yaptı. Bu ortamın olduğu yerde sen Kulüpler Birliği başkanlığından istifa ediyorsun ancak başkanlar seni istediği için göreve devam ediyorsun.

Fotoğrafı bilerek seçtim. Ali Koç takım kaptanları ve futbolcularla konuşmuş. Bu kadar iyi bir takımın tüm sezon yaptıklarının da boşa gitmesini, futbol oynamalarından mahrum kalmalarını da istemiyorum.

İlk Adana Demirspor maçına çıkmayalım, ne kadar ciddi olduğumuz herkes görsün diyenlere de hak veriyorum, Süper Kupa maçına çıkmayalım diyenlere de hak veriyorum, hayır asla çekilmeyelim mücadele etmeye devam edelim diyenlere de hak veriyorum, çekilmezsek 1-2 hafta sonra yine aynı şeyler yaşanacak diyenlere de hak veriyorum, bir yaptırım uygulamadan yola devam etmenin de hayal kırıklığı olacağını söyleyenlere de hak veriyorum, Fenerbahçe'nin ligden çekilmesi gibi bir maddenin sadece kongre üyeleri tarafından alınmasının haksızlık olduğunu söyleyenlere de hak veriyorum...

Bir maça siyah formayla çıkalım, 2 dk topa dokunmayalım gibi fikirlere hiç katılmıyor ve bunun herhangi bir şekilde işe yarayacağına da inanmıyorum.

Sonuç olarak Fenerbahçe 17:00'de başlayacak ve saat kaçta biteceğini bilmediğim toplantıdan çıkacak karara göre yol haritasını belirleyecek. Ancak karar ne olursa olsun şahsen bir yaptırım görmek istiyorum. Bunun ne olacağına, ne oy vereceğime, ne düşüneceğime statta konuşulanlar, bizlere başkan tarafından anlatılacaklar sonrasında bakacağım. Fenerbahçe'nin adil kararlar alınan, sadece saha içinin konuşulduğu bir futbol ortamında yer almasından son derece mutluyum. Ancak adil kararlar da yok, sadece saha içinin konuşulmasına olanaklar da... Bakalım neler olacak?

Hiç yorum yok: