20 Nisan 2024 Cumartesi

Fenerbahçe 1 Olympiakos 0 / Penaltılar İle Veda


Son yıllarda sonucuna en çok üzüldüğüm Fenerbahçe maçı. Sezon başladığından beri bizim için en önemli hedefin bu kupa olduğunu ve ilk kez bir avrupa kupasına bu sezon yaklaştığımızı her yerde söyledim, yazdım. Penaltılarla Olympiakos'a kaybetmek o yüzden beni çok fazla üzdü.

İlk maç 3-2. Bloga ''Skor olarak fena sayılmayacak bir netice diyebiliriz ama maç içinde gördüklerimiz ile beraber turu orada alıp gelme şansını elimizle ittiğimiz için biraz daha üzücü yenilgi'' cümleleriyle maçı yazdım. Normal şartlar altında ilk maç işi bitirip rövanş maçını çok daha güzel şartlarda oynamamız gerekirdi. Yine de arada büyük bir kalite farkı olduğunu ve bu sayede turu bir şekilde alacağımıza olan inancım çok yüksekti.

Günler öncesinden biten biletler, iyi atmosfer ve ilk 15 dakika içinde atılan gol. Herhalde maç öncesi İsmail Kartal dahil tüm Fenerbahçeliler böylesi bir senaryo çizerdi. Ancak sonrası beklediğimiz gibi olmadı. İrfan'ın güzel golü 11.dakika geldi. 34.dakika yine İrfan'ın şutunu kaleci kurtardı. Ve o dakika sonrası bir daha Fenerbahçe'nin maçın sonuna kadar isabetli şut atamadığını söylemek lazım. 

Yıllardır Fenerbahçe maçlarıını takip ediyorum ilk kez bir maçta ''şu oyuncu çok kötü oynadı.'' dediğim bir isim olmadı. Tüm oyuncular belli standartın üstünde oynadı. Böylesi bir maç sonunda da turu alamamak bu açıdan da kötü oldu.

Livakovic son haftalarda artan formunu bu maçta yine gösterdi. Penaltılar konusunda da çok üst düzey bir isim. Kurtardığı penaltıları ve yaşadığı üzüntüyü uzun süre unutmam. 

İsmail Kartal'ın iyi bir insan ve iyi bir Fenerbahçeli olduğuna eminim ama sezon sonunda şampiyon olsak dahi takımda kalmamasını isterim. Çünkü özellikle kadro tercihleri ve oyuncu değişiklikleri konusunda sezon başından beri çok hata yaptı. Ve demeçler konusunda da sıkıntılı olduğunu her maç sonrası görmeye başladık. Teşekkür edip yollarımızı ayırmamız her iki taraf için de en iyisi olacak.

Tribünler maç öncesi iyiydi, saatin geç olması, yorgunluk, maç stresi gibi sebepler birleşince her dakika geriye gitti. Elbette özlediğimiz Fenerbahçe tribünlerinin bir daha olma ihtimalini görmüyorum.

Tadic ve Dzeko. Sizden de razıyız.

Becao ve Djiku çok iyisiniz.

Ferdi Kadıoğlu. Sözün bittiği futbolcu.

Fenerbahçe tribünleri için en etkili çözüm kale arkası alt kata geçilmesidir. Umarım seneye bu sağlanır.

Taraftar gruplarının bu maça yeteri önemi vermediğini düşünüyorum. Koreografi yapılmaması bile benim bu tespitimi doğruluyor. Yunan bir takımla çeyrek final maçı yapıyoruz ve tribünler normal bir maç gibi hazırlanıyor. Ben bunun büyük bir eksiklik olduğunu düşünüyorum. Sadece tüm tribünlerde basit bir ''Road to Athens'' pankartları bile daha etkili atmosfer oluşmasına katkı sağlardı. Bunu kullanmalıydık.

Ben olsam takım için çok önemli olduğunu bildiğim oyuncuyu değiştirirken o ismi çağırıp fikrini sorarım. Guardiola Şampiyonlar Ligi çeyrek final maçında De Bruyne ve Haaland gibi iki oyuncuyu böyle değiştiriyorsa İsmail Kartal da yapmalıdır.

Takımın penaltıcılarını benim belirleme şansım olsa Tadic, Bonucci, Cengiz gibi isimleri seçerdim. Bu konuda İsmail Kartal'a diyecek tek kelimem olamaz. Sezon başında Fenerbahçe'nin penaltıcısı olmadığını, en çok atan Tadic'in bile çok penaltı kaçırdığını görmüştüm.

Deplasmanda olsak penaltı vuruşlarını kazanır mıydık?

Konferans  Ligi şampiyonluğu süper lig şampiyonluğuna her sezon tercih ederim. 

Aston Villa ile Yarı Final serisi oynamak çok keyifli olacaktı.

Hakemin bazı kararları rezaletti. Hakem hataları her yerde oluyor.

İrfan Can Kahveci seni çok seviyorum. Geldiğin nokta inanılmaz önemli.

Elimizde sadece lig mücadelesi kaldı. Umarım orada mutlu sona ulaşırız ancak ulaşamazsak bile bu sezon oynayan takımı asla unutmam. Çok değerli bir takım. Bizi çok mutlu ettiler.

Yaşa Fenerbahçe.

Hiç yorum yok: