29 Ekim 2018 Pazartesi

Fenerbahçe Camiası


Fenerbahçe dün Ankaragücü'ne 3-1 kaybetti. Ligde şu an 15.sırada. Gerçekten ne maç sonucuna üzüldüm ne de 15.sırada olmamıza. Hiçbir şeyin ısrarla değişmemesine üzülüyorum.

Yanlış kadro, kötü oyuncu tercihleri, basit hatalar, atılamayan goller, saha içi yerleşimi, kötü transfer dönemleri gibi bir çok maddeyi bir çok taraftar sayıyor ancak üzüldüğüm şeyler başka.

Ali Koç gelsin istedik, vizyon getirecek, çağ atlatacak dedik ama söylemleri ile yaptıkları çok başka.

Bir maç sonrası ''İşler kötü giderse gerekenleri yaparız'' diyor, bir maç sonrası ''Beşiktaş'ı ezdik, terbiyesizlik yapıyorsunuz.'' diyor, bir maç sonrası ''ne deseniz haklısınız, gerekenleri yapacağım'' diyor, bir maç öncesi ''son 5 maçın 4'ünde gol yemedik, iyiye gidiyoruz'' diyor ve o demeçten 1 gün sonra teknik direktörü basın toplantasına bile çıkmasına izin vermeden kovuyor. Burada büyük hatalar var. Ya ilk başta destek olmayacaksın, ya ezdik demeyeceksin, ya işler çok iyi gidiyor demeyeceksin, ya da hocayı öyle kovmayacaksın. Büyük bir iletişim eksikliği. Ya da Fenerbahçe kimliği ile öfke anında ani kararlar alma.

Cocu başarılı oldu mu? Olamadı. Bunu inkar etmeye gerek yok. Bazı şeyleri söylemek ayıp değil. Bir şeyler olmadı ve Cocu ile yolları ayırmak zorunda kaldın. Ancak mesele bu mu? Ali Koç yönetim olarak mı Cocu'yu yolladı yoksa kişisel olarak mı? Ya da şu an ''Cocu'yu getirmem hataydı, istikrara inanıyorum evet ama bu Cocu ile olmaz'' şeklinde mi düşünüyor? Yarın bir gün yeni gelecek hoca aynı bu seriyi yakalarsa yine hoca kovulacak mı?

Bir kaç hafta önce bununla ilgili bir şeyler yazmıştım. Ali Koç eğer bir başarısızlık sonrası bir hocanın görevine son verirse bu tüm başkanlık kariyerini etkiler ve taraftarın her istediğini yapmak zorunda kalır. O yüzden ya tam destek açıklamalı ya da farklı bir yola gitmeli.

Açıkcası Ali Koç'un anlattıklarıyla Cocu'nun kovulma şekli arasında doğru bir çizgi göremiyorum. İnsanlar ''Her şey bitti şimdi kovulma şekli mi sorun oldu?'' şeklinde konuşuyor. Evet bu sorun oldu. Çünkü yıllarca Aziz Yıldırım ve yönetiminden gördüğüm olayları şimdi Ali Koç gibi birinden görmek beni üzüyor. Ben yıllarca Ali Koç gelsin derken bu tarz işler olmasın diye istiyordum. Aziz Yıldırım gibi davranması açıkcası beni üzdü. Keşke çok daha medeni bir yolla bu ayrılık olsaydı. Her ne kadar Cocu başarısız olmuş olsa da. Bir tweet ile hoca gönderdik.

Fenerbahçe taraftarlarından da bahsetmek lazım. Açıkcası dün televizyon başında belki de statta yaşanan kaosu tam olarak anlayamadım ancak Fenerbahçe'ye tepki de olsa Ankaragücü paslarında oley çekmek, Ankaragücü golüne sevinmek, Fenerbahçe teknik direktörü zamanı ağlattığın, hakkında demediğin hakaret kalmayan İsmail Kartal'a tüm stat tezahurat yapmak bana göre çok kötü anlardı. Stada Fenerbahçe'ye destek için gittiğini iddia edip bunları yapmak doğru gelmiyor. Oyuncu 20.dakika topu ayağına alır hemen ''oooo'' diye ayağa kalkar oyuncu üzerinde baskı yaratırsın, gençler oynasın dersin ancak oynayan genci yaptığı geri pas yüzünden ıslıklarsın, ileri oynamadı diye hemen çıkmasını istersin. Bunlar bana doğru gelmiyor. Bir de bunların olmasının sebebini geçmiş yıllardan gelen başarısızlıklar olmasını söylemek de doğru değil. Tribünlerde ''Sen o formayı ıslat, mücadele et... '' şeklinde tezahurat yapıp aslında hiçbir öyle bir şey düşünmediğini, mücadele yalan galibiyet tek gerçek şeklinde bir düşünce içinde olduğunu her fırsatta bizlere gösteriyorsun.
İşin özeti Fenerbahçe camia olarak kendini yenilemeli. Ali Koç ve yönetimi iletişim konusunda gerekirse bir ekiple anlaşmalı, Fenerbahçe taraftarları gerçekten ne istediğine karar vermeli, yaptıklarının bugüne kadar işe yarayıp yaramadığını görmeli ve Fenerbahçe her ne kadar kısa vadede asla inanmasam da bir an önce ayağa kalkmalı. Yoksa tüm camia olarak gerçekten dibe düştük, daha da dip çok daha büyük sıkıntılara yol açabilir.

Hiç yorum yok: