26 Haziran 2015 Cuma

Şımarık Türk Toplumu





















Bursaspor'un 1997 doğumlu futbolcusu Enes Ünal Manchester City'de. Sadece şu cümle bile acayip mutlu ediyor insanı. Enes ve Manchester City. Agüero, Nasri gibi yıldızlarla antrenman. Zaten yetenekli olduğu belli olan bir futbolcuydu. Türkiye'de kalıp bir yerlere gelmektense genç yaşta avrupa'ya çıkmayı tercih etti. Sadece bu bile Enes'in takdir edilmesi gereken bir özelliği. Sonuçta Enes 18 yaşında genç bir çocuk. Çocuk yaşta hayallerinin peşinden İngiltere'ye gidiyor. Çok büyük olay. Ve bu konunun yazılma nedeni. Türk toplumunun şımarıklığı. İnsan aslında hiç yorum yapmamak istiyor ama dayanamıyor. En azından ben bir şeyler karalamak istedim.

Enes Ünal'ın Manchester City transferinden sonra sosyal medyada 27 Şubat 2015 tarihinde paylaştığı bu fotoğraf yer almaya başladı. Hakkında saçma yorumlar. Küfürlü ya da dalga geçer cinsten. ''Yok Elif Şafak okuyarak ufkunu falan açamazmışsın, yok çoğu boş kitapmış.'' hepsi beş para etmez yorumlar. Hayatında tek bir kitap okumayan insanlar bu çocuğu kitap okuyor diye eleştiriyordu. Bunun adı kıskançlık, bunun adı bok atmak, bunun adı karalamak, bunun adı eleştirecek bir şey bulamadıklarından bu kulvara yönelmek. 

Enes Ünal'ın kitap okuma alışkanlığı ile sözlerini yazmadan şunu yazalım. Enes Ünal sizin televizyondan takip ettiğiniz takımla idmanlara çıkarken, maçlara çıkarken siz ''O kitapları okuyarak bir bok olamazsın.'' demeye devam edin. Enes Ünal 18 yaşında, oldu.

"Ufkumu açabilecek her türlü kitabı okuyorum. Bazen gidiyorum uzun süre kitap rafları arasında dolaşıyorum; tutku biraz da... Son olarak vücut diliyle ilgili bir kitap okuyorum. Çevremdeki insanlar bu yönümün biraz eksik olduğunu gördü. Ben de bu eksikliği giderebilmek için vücut dili kitabı okuyorum. ''
"Farklı bir kitap okuma tarzım var. Birkaç kitabı bir arada okuyorum. Bazen biyografi, bazen roman...Başucumda kitaplarım durur ve ben o anki durumuma göre birini seçip okurum. Kitap okumanın dışında başka bir şey yaptığımı söyleyemem."
 "Okuduğunuz kitaplar düşüncelerinizi değiştirebiliyor. Futbolcuların ya da diğer başarılı kişilerin biyografilerini okumayı seviyorum. Onların yaşadığı zorluklara bakarak kendi yaşayabileceğim zorlukları görüyorum ve buna göre önlem alıyorum"
Enes Ünal'ın şu röportajını okuyabilirsiniz. 

Hiç yorum yok: