5 Haziran 2015 Cuma

Obradovic'e ve Oyunculara Saygı


Fotoğrafı koydum, başlığı attım. '' Saygı.'' Ancak yazıya başlayamadım. Daha sonra başlığı da değiştirdim. Geldim bir şeyler karalamaya. Aslında ne yazacağımı bilmiyorum. Sadece yaşananlara üzülüyorum. Fotoğrafta yer alan koça veya arkadaki heyecanlı gözlerle maçı takip eden oyunculara üzülüyorum. Sezon başından beri neredeyse her maç sahaya yürek koyan Fenerbahçe basketbol takımına karşı hâlâ yeterli saygının gösterilmediğini düşünüyorum. Alınan bir yenilgiden sonra bile Obradovic'e ve oyunculara küfürler edilmeye başlanıyor. Neden? Çünkü biz gerizakılıyız ve hiçbir şeyi haketmiyoruz, çünkü biz yıllarca sadece tek branşla mutlu olmaya, yıllarca yerel mücadele ile sevinmeye, avunmaya, alınan bir Galatasaray galibiyetini bile şampiyonluktan öne çıkarmaya, rakipler avrupa'da kupa kaldırırken alınan bir Galatasaray galibiyetiyle her şeyi unutmaya, istediğimiz kadar iyi oyun olsun eğer sonunda kupa kalkmazsa her şeyi silip atmaya, sevinçleri abartmaya, üzüntüleri dünyanın sonu gibi görmeye ayarlanmış şımarık bir camiayız.

Konu belki farklı yere gidecek ama evet yıllardır yaratılan -Aziz Yıldırım dönemi arttı - 1'e karşı 17, biz tek siz hepiniz, biz bize yeteriz söylemleri ile beraber özellikle İstanbul'da olan taraftarlar olmak üzere şımarık bir Fenerbahçe taraftar topluluğu yaratıldı. Kendini büyük görme, rakipleri küçümseme. Fenerbahçe'nin her gittiği şehirde küfürlerle karşılanması, her statta küfür edilmesi sizce normal bir şey mi? Bunu Fenerbahçe başkanı ve taraftarları yarattı. Aslında bu ayrı yazı konusu ama insanların küfür ettiği oyunculara şimdi kendi taraftarlarımız küfürler ediyor. 

Benim bu dediklerime katılmayanlar çıkabilir ancak gerçeklerin bu olduğundan % 100 eminim.

Gelelim basketbola. Fenerbahçe sezonu şahane götürdü ve bana göre alkışı sonuna kadar hakeden bir şekilde tamamladı-daha bitmese de-. Daha düne kadar avrupa'da gelen geçenin tokatladığı takımın taraftarları Final Four gören oyunculara bile yeterli desteği, teşekkürü sağlayamıyorsa ortada ciddi bir sorun vardır. 

Pınar Karşıyaka ile yarı final serisinde karşılaşıyoruz. Serinin 3 maçı tamamlandı. 2-1 gerideyiz. Bir maç daha kaybedersek ligi kapatıyoruz. Yaşanan hakem hataları, oyuncuların yeteri kadar konsantre olamaması, formsuzlukları, koçun zaman zaman yanlış tercihleri derken bu duruma geldik. Olsun. Daha hiçbir şey bitmedi ama biten bir şeyler var.

İşin özü Fenerbahçe camiası bir an önce kendine gelmeli, yaşananları unutmamalı, silip atmamalı. Kaybedilen bir maçın, serinin hatta ligin ardından kendisine yakışmayan hareketler yapmamalı. Obradovic'i başta olmak üzere tüm oyuncuları alkışlamalı ve formanın hakkını sonuna kadar verdikleri için oyunculara teşekkür etmelidir. Başka Obradovic yok beyler.

Hiç yorum yok: