9 Nisan 2022 Cumartesi

İki Dil Bir Bavul


Öncelikle bu belgesel filmi bu kadar geç izlediğim için kendime kızdım. Cumartesi sabahı Mubi'den izleyecek bir şey bakarken gördüm ve hemen açtım. Elbette film adı her şeyi anlatıyor ama içeriği çok çok fazla doyurucu. Kürtçe bilmeyen bir öğretmen Türkçe bilmeyen öğrencilerle dolu olan bir köy okuluna atanıyor. Elbette yaşanılan coğrafyanın dinamikleri çok başka. Okula gönderilmeyen öğrenciler, yetersiz derslikler, yetersiz öğretmen sayısı, zor hava şartları gibi etkenlerle beraber bir öğretmen hayatının ilk öğretmenlik yıllarında böylesi zor bir sürecin içinde kalıyor. Günümüz Türkiye şartlarında bu ve benzer anların yaşandığını biliyor olmak da sanırım ülkenin kaderi. Elbette her geçen gün şartlar daha iyiye gidiyor gibi gözükse de aslında özellikle doğu illerinde hiç öyle olmadığı çok açık. Hatta meseleyi sadece doğuya indirgemek de doğru değil. Türkiye'de eğitim alma açısından ülkenin batısı da, doğusu da aynı zorlukları yaşıyor. Doğudaki öğrenciler tüm sıkıntıların yanında bir de dil sorunu ile uğraşırken, batıdaki öğrencilerin de özellikle maddi açıdan yaşadıkları zorlukları hepimiz biliyoruz. Bu ülkede adına her ne derseniz diyin ciddi bir şekilde ''Kürt sorunu'', ''Eğitim sorunu'' gibi maddeler öne çıkıyor. 2008 yılında yaşananlar, 2022'ye geldiğimiz bu günlerde değişmeden devam ediyor.

Filmin etkileyici bir çok sahnesi varken özellikle velilerin öğretmen tarafından çağırılıp uyarılması, babanın çocuğuna ders çalıştırırken ''sen solak mısın, tamam o zaman öyle yazmaya devam et'' diyerek çocuğunun hangi elle yazdığını o an öğrenmesi de filmin benim için en iyi anlarındandı. 

Mubi üzerinden izlediğim bu filmi google aracılığı ile bulup izleyebilirsiniz. Umarım Türkiye'de eğitim açısından bu tarz sorunlar yaşanmıyordur diyeceğim ama elbette yaşanmama şansı yok. Belki bir gün düzelir... 

Hiç yorum yok: