16 Ocak 2016 Cumartesi

Sefa Abi...


Yaşım yeteri kadar büyük olmadığından ya da aileden beni sürekli stada götürecek biri olmadığından Kocaeli'de Fenerbahçe'yi uzaktan seyreder maçlara gidemezdim, 2000'li yılların ortasına doğru önce tek başıma ardından Kocaeli GFB ile beraber Kadıköy yollarına düşüyordum. Migros tribününe girer, direkt setin yakınında tezahurat yapar maçı takip ederdim. O zaman Sefa abiyi sadece isim olarak biliyorum, hakkında çok şey bilmiyorum. Liderlik vasıfları, koca tribünü yönetmesi, insanların saygıyla abi demesi, adına yapılan tezahuratlar...

Yıllar geçti, Kocaeli GFB ile beraber Kadıköy'e, deplasmana, basket maçları için salonlara gider oldum. Her gittiğimde Sefa abiyi görür, her maç fotoğraf çekilirdik. Gerçi ben genelde Kocaeli GFB için fotoğraf çektiğimden Sefa abi ile fotoğrafım yoktur. Ancak o her zaman benim makinamın karşısında durur, bir kez bile bu talebimizi reddetmezdi, Hep bize saygı ve sevgiyle yaklaşırdı.

Bu böyle uzun yıllar devam etti. Sefa abi ile Migros tribününde başlayan yolculuk, bir kaç kez Maraton Üst tribünü E blok, Maraton Üst tribünü A-B blok, Okul Açık şeklinde devam etti.

Aşağı yukarı 10 yıldır elimde geldiğince Fenerbahçe'nin peşinden koşuyorum, her gittiğim maç Sefa abiyi görüyordum. 

Ölüm haberini aldığımda çok garip oldum, üzüldüm. Pek birebir konuşmuşluğumuz yoktur, sadece abi Kocaeli'den geldik, nasılsın, fotoğraf çekilelim mi falan tarzındadır. Beni isim olarak da bilmezdi. Zaman zaman Abdi İpekçi'de ya da Kadıköy'de GFB adına fotoğraf çekmemi isterdi, onda da bunu başka arkadaşlar üzerinden söylerdi. Forumda yazdıklarım için de sanırım bir kaç kez bir şeyler söylemişti.

Sefa abiye tribüne gittiğim ilk günden son güne büyük bir sevgi ve saygı duydum. Yıllardır tribünde insanların sıkıntı yaşamaması için neler yaptığını, adına yapılan tezahuratlarda nasıl utandığını, istemediğini, insanlara yemek parası, yol parası gibi yardımlar yaptığını çok net bilirim. Bunu hem gördüm, hem duydum. Benim çok kez de Fenerbahçe ile buluşmamı sağlamıştır. Gerek bilet vererek, gerek basket maçlarında kapı açtırarak.

Giresunspor maçında adına yine tezahuratlar yapıldı, yine coşkulu atmosfer vardı ama kafamızı çevirip sağa baktığımızda sette Sefa abi yoktu ve artık hiç olmayacak...

Allah mekanını cennet eylesin.

Son Reis, Sefa Reis.

Hiç yorum yok: