21 Ocak 2016 Perşembe

Mayıs Sıkıntısı


Filmden aklımda kalan ilk sahne yaşlı kadının küçük çocuğa domatesleri vermesi ve istediği yere götürmesini istemesi. Ancak giderken çocuğun cebindeki yumurta kırılıyor. Cebinde yumurta olmasının nedeni 40 gün cebinde taşırsa annesi ona müzikli saat alacaktı. Çocuk yumurtanın kırıldığını görünce kızıp tüm domatesleri atıyor. 

Neden bilmiyorum ama Nuri Bilge Ceylan filmlerini sıkılmadan izleyebiliyorum. Çok konuşma geçmemesinden dolayı normalde tercih edilmiyor. Ancak ben kendimden bir şeyler buluyorum filmlerinde. Diyaloglar, sahneler, görüntüler beni filme sokuyor. Küçük çocuk, yaşlı ve idealist amca, bisiklet sürmesi, evini asla terketmemesi, ağaçlara sahip çıkması, yaşlı teyze, film çekmeye çalışan adam, cümleler, doğa...Bunlar güzel detaylar.

Ben beğendim, Nuri Bilge Ceylan filmlerini sevenler beğenir ama genel olarak herkes izleyemez.

Hiç yorum yok: