19 Kasım 2022 Cumartesi

2022 Dünya Kupası Tahminlerim


Dünya Kupası 20 Kasım 2022 tarihinde Katar-Ekvador maçıyla başlayacak. Maçların tamamı TRT ve TRT Spor ekranlarından canlı yayınlanacak. Elbette turnuvayı kişisel olarak Messi ve Arjantin için takip edeceğim. Messi'nin oynadığı her saniyeden keyif almak için tv karşısına geçeceğim. Elbette kupayı kazanması çok sevineceğim bir gelişme olur alamaması hiçbir şey kaybettirmez. Sadece Messi üzülür diye üzülürüm.

Turnuva tahminlerine geçeyim. Öncelikle tahminleri yapmak için burayı kullanın. Şahane bir uygulama.

Özellikle gruplarda sürpriz beklemiyorum. Çünkü ben bu tarz turnuvalarda sürpriz tahmin yapabilen birisi değilim. Neredeyse tüm gruplarda favorilerin bir şekilde çıkacağını düşünüyorum. Ancak işler sonrasında değişecek. A grubundan Hollanda-Senegal, B grubundan İngiltere-Galler, C grubundan Arjantin-Polonya, D grubundan Fransa-Danimarka, E grubundan Almanya-İspanya, F grubundan Belçika-Hırvatistan, G grubundan Brezilya-Sırbistan ve H grubundan Uruguay-Portekiz takımlarının üst tura çıkacağını düşünüyorum. Özellikle C grubunda ikinci olacak takımın D grubu birincisi ile oynayacağını düşünürsek Fransa'dan kaçmak için Arjantin'in grup liderliği çok önemli. Yine E grubu ikincisinin de muhtemel Belçika maçı olacağını düşünürsek bu gruptaki liderlik mücadelesi de çok önemli olacak. Belçika'dan kaçmak isteyebilirler. Yine H grubu ikincisi Portekiz olursa muhtemel bir Brezilya-Portekiz maçının olacağını da unutmayalım. Benim beklediğim maç bu şekilde oynanacak. Ve yine H grubu birincisi de çok iyi bir yola girecek ve birden kendisini çeyrek finale atabilir.

Sonraki turlarda ise gruplarını lider bitirecek takımların üst tura çıkacağını düşünüyorum. Ve devamında Brezilya-Arjantin ve İngiltere-İspanya yarı finalleri bekliyorum. Oradan da Brezilya şampiyonluğa gidecek.

Özellikle tüm takımlara ve gelirken oyuncuların form durumlarına bakacak olursam Uruguay ve Danimarka dışında sürprize imza atabilir dediğim takım yok. 

Messi ve Ronaldo son turnuvalarında mutlu sona ulaşamazlar. Gol krallığını alacaklarını da düşünmüyorum. Kevin de Bruyne belki de turnuvaya en formda gelen oyunculardan. Performansını merakla beklediğim oyunculardan. Yine Neymar belki de son turnuvasını oynuyor. Bu sezon şahane bir top oynuyor. Burada şampiyonluğa giderken çok başka seviyelere çıkacağını düşünüyorum. Musiala, Gavi, Pedri ve Foden gibi oyuncuları da yine büyük bir merakla takip edeceğim.

Fenerbahçe'den turnuvaya katılan iki oyuncudan biri olan Valencia büyük ihtimalle gruplarda veda edecek. Kusursuz bir sezon başlangıcı sonrası kupada da gollerine devam ederse moral açısından çok iyi olur. Diğer Fenerbahçe oyuncusu Batshuayi de yine Belçika'da adından söz ettirebilir.

Gol kralı tahminim; Kane
Şampiyonluk adayım; Brezilya
Turnuvanın en değerli oyuncusu adayım; Neymar

Turnuva boyunca ara ara burada notları paylaşırım. Şimdi hep birlikte başlıyoruz; Brasil decime que se siente...

Hiç yorum yok: