25 Kasım 2019 Pazartesi

Şeytan Ayrıntıda Gizlidir


Hayatta en çok kitabını okuduğum ve en çok sevdiğim yazar olan Ahmet Ümit'in geçtiğimiz günlerde bir podcast programı izledim. O programda ''Sizin kitaplarınız neden dizi ya da film olmuyor?'' sorusuna 2004 yılında Şeytan Ayrıntıda Gizlidir dizisinin yapıldığını söyleyerek cevap verdi. Ve hemen izlemeye başladım.

Şeytan Ayrıntıda Gizlidir Ahmet Ümit'in yazdığı bir öykü kitabı. Kısa kısa 18 hikayeden oluşan polisiye bir kitap. İlk baskısı 2003 yılında yapılmış. Ben okumadım. Ancak böyle bir dizi olduğunu görünce Youtube üzerinden izlemeye başladım.

Başkomser Nevzat rolüyle efsane oyuncu Çetin Tekindor, Ali rolüyle Nejat İşler, Zeynep rolüyle İrem Altuğ. Fırat Tanış, Meral Çetinkaya, Turgay Tanülkü, İhsan Devrim, Mete Horozoğlu, Gazenfer Ündüz, Ayhan Taş, Beyti Engin, Yalçın Bulut, Ayhan Bozkurt, Ali Sürmeli, Nuri Alço, Mustafa Keser, Cezmi Taşkın, Cemal Toktaş gibi isimler bu 13 bölümlük mini dizide yer alan diğer isimler.

Polisiye yerli dizi izlemeyi özlemişim. 2004 yılında değil de, 2019 yılında yapılsa ortaya çok daha kaliteli bir yapım çıkardı. Yine de o yıllara rağmen özellikle oyuncu kadrosu ile beraber iyi dizi diyebileceğim bir yapım olmuş.

Sakin giden bölümlerin birden patlama yapması herhalde polisiye kitapların ve dizilerin en güzel olayı. İnsan birden ne oluyoruz diyor.

13 bölüm, ben Youtube üzerinden izliyorum. Yayın kalitesi kötü ama izleniyor. Keşke zamanında yüksek kalite ile izleme şansım olsaydı.

Müziklerini Melih Kibar yapmış. Ben çok beğendim.

Kitabı temin edip okuyacağım ama dileyen PDF olarak buradan okuyabilir.

Hiç yorum yok: