8 Mart 2019 Cuma

Gişe Memuru


Gişe Memuru, Sarmaşık ve Kelebekler gibi bana göre 2 mükemmel filmin yazarı ve yönetmeni Tolga Karaçelik'in 2010 yılında vizyona giren ilk filmi. Sarmaşık ve Kelebekler her sahnesi ile insanı ekrana bağlayan filmler. İzlemeyen varsa izlesin. Ben çok beğenmiştim.

Gişe Memuru İstanbul'da babası ile yaşayan bir insanı anlatıyor. Küçük yaşta annesini kaybeden ve hasta babasıyla yaşamak zorunda kalan Kenan'ın basit ve zor hayatını ele alıyor. Kenan sabah evden çıkıyor, işine gidiyor, gayet sıkıcı şekilde memurluk yapıyor ve akşam evine dönüyor. İnsanlarla konuşmayı da sevmiyor, insanlarla ilişki kurmayı da. Ne karşısına çıkan kadını görüyor, ne kendisine selam veren müşteriyi. Bir an önce zamanı doldurmak ve bulunduğu ortamdan ayrılıp yalnız kalmak istiyor. 

Bir insanın hayatının ne kadar kötü noktaya geleceğini, hayattan sıkılınca neler hissedebileceği, aslında herkesin ufak uğraşlar aradığı, hayalleriyle beraber nasıl kendi kendine kaldığını, yalnız kalmanın insana yettiğini, yaşadığı psikolojik bunalımları, kabusları, rüyaları bizlere her sahnesinde anlatan bir film. 

Serkan Ercan nefis oyunculuk sergilemiş. Her saniyesinden anlatmak istediğini, ruh halini anlayabildik. Zafer Diper, Nur Fettahoğlu, Nergis Öztürk diğer oyuncular.

Nur Fettahoğlu güzel.

Gişe Memurluğu baya kötü işmiş. Ya da bize burada kötü anlatıldı. Sıkıcı olduğu kesin.

Monoton hayatlarımızı anlatan bir film.

Tolga Karaçelik henüz 37 yaşında. Kariyerinin nereye geleceğini çok merak ediyorum.

Filmin süresi 96 dk. Sıkılmadan izledim ancak herkese göre film değil.

Hiç yorum yok: