15 Kasım 2014 Cumartesi

Türkiye 0 Brezilya 4 / Futbolun Güzellikleri


Türkiye-Brezilya maçının oynanacağını duyduğum an ilk söylediğim cümle ‘’Oooo Neymar geliyor, kesin gitmek lazım.’’ Evet, çünkü Neymar tek başına bile maça gitmek için büyük bir sebep. Dünyanın sayılı futbolcularından, hatta bana göre en iyi ilk 5 futbolcusundan birisi. Brezilya takım olarak seyredilir zaten de Neymar işin ekstra boyutu.

Bu kadar istek olmasına rağmen hayatın akışı nedeniyle ve milli takıma olan ilgiden dolayı biletler bitmez, maç günü gişeden alırım diyordum. Öyle olmadı, biletler bitti, biletsiz kaldım. Daha sonra twitter’dan bir abi sayesinde hem de Maraton Alt tribün bileti buldum. Artık maça gitmek, Neymar’ı izlemek için her şey hazırdı.

İzmit’ten büyük merakla, büyük bir zevkle yola çıkıyorduk. Trafik, berbat otobüs yolculuğu heyecanımızı alamıyordu. Saat 20:10 gibi stadın yanında biletlerimizi alarak tribüne girdik.

Passolig saçmalığından dolayı bu sezon dolu görmediğimiz Şükrü Saracoğlu’nun dolu halini görmek bizi mutlu etti. Ayrıca Şükrü Saracoğlu’nun dolu olduğu zamanlar nasıl bir atmosfere büründüğünü de net şekilde gördük.

‘’Sayın sporseverler biletinizde belirtilen numaraya oturunuz, aksi takdirde en yakın güvenlik görevlisinden yardım isteyiniz.’’ Anonsu bizim için yapılmış. Maraton Alt I blok biletimiz olmasına rağmen E blok’a geçtik ve tam ortasaha çizgisi hizasında locadan maç izledik – hemen kafamızın üstündeki ekranlardan pozisyon tekrarlarını bile izledik - . Maçı İzmit’ten bir arkadaş, Sadettin Saran ve Acun Ilıcalı ile yan yana izledik. Yerimiz o kadar iyi yani…

Ve mücadele’ye geçelim; Brezilya Almanya karşısında aldığı hezimetten sonra artık çok daha iyi bir takım olduğu gerçeğini oynadıkları ilk hazırlık maçlarında görmüştük zaten de doğal olarak ilk kez canlı görmüş olduk. Özellikle tribün açımızdan dolayı – hayatımda izlediğim en iyi açılı Kadıköy maçı -  ilk yarı Filipe-Oscar kanadının akışlarını, 2.yarı Danilo-Willian kanadının akışlarını çok net şekilde, çok büyük bir keyifle takip ettik. Hayran olduk.

David Luiz çok büyük oyuncu be. Keşke aynı stadyumda çubuklu forma ile izleyebilme şansımız olsaydı.

Tribünler ; Tribünlerde gayet iyi bir seyirci vardı. İyi bir futbol takımı geliyor diye herkes heyecanla stada koşmuş, iyi hareket olduğunda tribünden çıkan sesi herkes duymuştur. İyi pas atana alkış, iyi hareket yapana bravo, iyi gol atana tezahurat. Neymar attığı 2.golden sonra çılgınca alkışlandı, tezahurat yapıldı. Gelen kitle sahada muazzam işler yapan bu 22 yaşındaki adama adeta teşekkür ediyordu. Yoksa kimsenin milli takım düşmanlığı yaptığı – yapanlar var – yok. Ayrıca evet o formanın hakkını vermeyenler yuhalanır. Artık insanlar Türk milli takımından da bir şeyler görmek istiyorlar.

Türkiye-Brezilya maçı hayatımda izlediğim en iyi maçlardan, Neymar hayatımda şu ana kadar stadyumda izlediğim en büyük oyuncu olarak kişisel tarihime geçti. Yıllar sonra Neymar çok daha büyüdüğünde ‘’Bu adamı stadyumda izlemiştik.’’ diyebilmek de keyifli olacak.

Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...