26 Nisan 2014 Cumartesi

Kon-Tiki


Gerçek bir hikayeden alınan filmlerin kötü olma şansı çok az. Bu da onlardan birisi. Son satır söylemem gerekeni şimdiden söyleyeyim, muazzam bir film.

Deniz, tekne tutkumu bilmeyen yoktur. Tam bir deniz adamıyım. Yüzmek, balık tutmak, tekneyle gezmek özellikle yazın her gün yaptığım aktiviteler. Bu film o yüzden tam bana göreydi. Kendimi filmin her saniyesi o salda hayal ettim. Ama vazgeçtim. Büyük cesaret lazım. Okyanus yemez -sadece gündüzlerine evet derim- ama Ege, Akdeniz olabilir.

Norveçli bilim adamı Thor ve 5 arkadaşı 1947'de Güney Amerika'dan kendi yapıkları sallarına atlıyor ve Tahiti'nin doğusundaki adalara doğru bir tarih yazmaya karar veriyor. Kendilerine sal yaptıkları bölüm ile başlıyor her şey. Kimlerin ekipte olacağı, malzemeler derken yapım başlıyor. O bölümler çok keyifli ama biraz daha uzun sürebilirdi. Daha sonra denize açılacakları gün geliyor. Okyanus’un ortasında 5 kişi. Bu andan itibaren başlıyor her şey. Köpek balıkları, kötü hava koşulları, yağmur, dev dalgalar… Her saniye hedefe bir adım daha yaklaşsalar da şartlar insanı ürkütüyor.

Filmin özellikle 30.dakikadan sonrası hep gerilim, hep heyecan, hep acaba ne olacak cümleleri ile geçiyor. Köpek balıkları ile mücadeleler, dev balinalar, şanslı anlar.

Filmin her saniyesini büyük bir gerilim ile izleyeceksiniz. Mutlaka izleyin dediğim filmlerden. Pişman olmayacaksınız.

Bu arada ben hemen kitabını okumaya başlayacağım. Siz de başlamak isterseniz tıks

Hiç yorum yok: