19 Kasım 2023 Pazar

Beckham


Messi, Ronaldinho ve Alex de Souza ile beraber hayatta en çok sevdiğim topçu. Bu blogda bile kendisiyle ilgili onlarca fotoğraf, video, yazı yayınladım. Yıllar önce kitap okuma alışkanlığım bugün olduğu gibi değilken bile hemen alıp kitabını okumuştum. Hayatını detaylıca öğrenmek istemiştim. Netflix'in Beckham belgeselini ise dün akşam izledim. Öncelikle çok iyi belgesel olduğunu söyleyeyim. 4 bölüm az olmuş. Bu tarz belgesellerin güzel olmasının bir numaralı nedeni neredeyse konuşması gereken herkesi konuşturuyorlar. Kimse gelmemezlik yapmıyor. Hayatında yaşadığı detayı o isimden de dinlemiş oluyoruz. Elbette yıllar boyunca yaşadıklarından görüntüler olması da önemli etken. Türkiye'den imrenerek baktığımız belgesellerin burada olmamasının sebeplerinden birisi bu görüntülere bu kadar rahat ulaşma ihtimalimizin olmaması.

Manchester United günleriyle başlıyor belgesel daha sonra yaşanan yol ayrımlarında neler olduğunu görüyoruz. Elbette Beckham'ın nasıl bir futbolcu kalitesine sahip olduğunu ve kafasını sahaya verdiği zaman işleri nasıl yoluna koyduğunu da görmüş olduk. Tabii şansının olduğu da bir gerçek. Milli takım formasıyla yaşadıklarını biliyordum ancak bu kadar sert tepkiler aldığını bilmiyordum. Victoria ile tanışma hikayeleri, Sir Alex Ferguson ile yaşadıkları, takım arkadaşlarıyla uyumları, çocuklarıyla olan ilişkisi, Real Madrid'e gitme süreci, orada yaşadıkları, Amerika macerası, neredeyse yol ayrımından tekrar zirveye çıkış ve gözyaşlarıyla biten futbol kariyeri. Elbette belgeselin benim için en güzel yerlerinden birisi de kusursuz şekilde bitmesi. Ne demek istediğimi izledikten sonra anlayacaksınız.

Real Madrid'in Beckham geldiği zaman kurduğu kadronun acayipliği.

Ronaldo'nun Old Trafford deplasmanı.

David Beckham'ın titizliği.

Spor seven herkes izledikten sonra ekran karşısından mutlu ayrılır. Tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: